6 modalități dovedite de a crea o strategie de marketing de succes orientată către client

Introducere – Strategie marketing de succes
Acest articol de pe un blog oferă diverse abordări pe care directorii executivi (CEO) le pot lua pentru a dezvolta o strategie de marketing orientată spre client, care este eficientă. Strategie marketing de succes
Dar înainte de a intra în asta, să înțelegem câțiva termeni care vor apărea destul de des.
Ce înseamnă exact să ai o strategie de marketing orientată către client?
O strategie de marketing care este condusă de client este una care se concentrează pe creșterea retenției clienților, respectând cerințele clienților pe parcursul fiecărei etape a călătoriei de cumpărare.
Este o strategie care se concentrează pe atragerea unui anumit grup de clienți, menținerea acelor clienți satisfăcând cerințele lor și evaluând cât de mulțumiți sunt acești clienți cu ajutorul unor valori.
Compania dvs. are oportunitatea de a profita de potențialele beneficii ale direcționării și segmentării clienților dacă aveți o strategie de marketing eficientă, orientată spre client.
Vă oferă acces la date valoroase, care vă oferă o perspectivă completă a clienților dvs.
De ce este important să se bazeze pe piață pe valoarea clienților?
Un obiectiv principal al unei strategii de marketing bazate pe valoare este de a produce valoare semnificativă pentru clienții afacerii. Prin această abordare, vă veți transforma într-un magnet atractiv pentru potențiali noi clienți și clienți. Găsirea unor modalități de a adăuga valoare pentru clienții tăi este un efort care necesită un angajament serios din partea ta. Ei sunt cei care decid cât valorează bunurile sau serviciile tale.
Următoarele sunt câteva dintre cele mai importante motive pentru care o strategie bazată pe valoare este esențială:
1. Valoare mai mare pe durata de viață a clientului (CLTV) – Strategie marketing de succes
O strategie de marketing bazată pe clienți presupune identificarea segmentelor de marketing și dezvoltarea de programe vizate de anumiți clienți. Contribuie la livrarea unei propuneri de valoare unice către clienții corespunzători. Încurajează clienții să rămână loiali companiei dumneavoastră pe parcursul întregii vieți.
2. Dezvoltați o bază mai mare de clienți – Strategie marketing de succes
Oferirea clienților cu valoarea exactă pe care o caută este mai ușoară prin a avea o strategie de marketing care este condusă de valoare. Dacă reușiți să vă impresionați clienții de la prima încercare, vei observa o creștere a numărului de clienți pe care îi ai prin recomandări și viralitatea din gură.
3. Construiește angajamentul clientelei tale.
Șaizeci la sută dintre clienții fideli ai unei companii vor face achiziții suplimentare de la companiile preferate alese de ei. Puteți să conectați toate datele clienților și să le utilizați pentru a produce o experiență mai dinamică și mai plăcută pentru clienți. Este esențial pentru livrarea cu succes a experiențelor încântătoare, care, la rândul lor, mărește veniturile și întărește loialitatea clienților.
1. Utilizați marketingul bazat pe conversații – Strategie marketing de succes
O altă componentă esențială a comunicării eficiente este marketingul prin conversație. Pentru a spune mai simplu, înseamnă să evitați interacțiunile cu clienții dvs. care sunt unilaterale în favoarea companiei dvs.
Chatbot-urile au înregistrat o creștere a popularității în ultimii ani, ca mijloc de a se angaja activ într-o conversație cu un client atunci când membrii echipei nu sunt disponibili sau este nevoie de asistență în afara orelor normale de lucru.
Potrivit unui sondaj realizat de HubSpot, 82% dintre clienți au evaluat un răspuns „imediat” fie ca fiind important, fie foarte important atunci când au o întrebare referitoare la marketing sau vânzări.
care este o cerere care poate fi satisfăcută de chatbots.
2. Adaptați și îmbunătățiți marketingul pe rețelele sociale
Asigură-te că interacțiunile tale pe rețelele sociale sunt oportune și consecvente, astfel încât să proiecteze o imagine pozitivă a companiei tale în lumea exterioară.
Acest lucru va ajuta la dezvoltarea interacțiunii cu persoana care a interacționat cu dvs. și, de asemenea, va acționa ca un forum public pentru a le arăta altora că ,
sunteți rapid să rezolvați problemele și că marca dvs. se angajează să ofere un serviciu bun pentru clienți.
3. Pentru a vă îmbunătăți strategia de marketing, utilizați feedback-ul pe care îl primiți de la clienți.
Echipa dvs. de asistență pentru clienți este o componentă esențială a strategiei generale de marketing. Este necesar ca clienții care interacționează cu compania dumneavoastră să aibă o experiență pozitivă pentru ca relația să fie benefică ambelor părți.
Atunci când un client are o experiență pozitivă cu o companie, reputația mărcii se îmbunătățește, în timp ce atunci când are o experiență negativă, primește feedback.
4. Creșteți-vă baza de clienți prin utilizarea marketingului din gură în gură
O strategie de marketing orientată spre client poate include activități precum încurajarea recomandărilor clienților și încurajarea cuvântului în gură pozitiv despre afacere.
Vă puteți încuraja clienții dedicați să împărtășească experiențele lor pozitive și poveștile de succes cu prietenii lor și pe platformele sociale pentru a atrage noi clienți.
Clienții beneficiază de interacțiunile cu companiile axate pe client. Manifestați dorința față de următoarele pentru acele mărci care și-au câștigat loialitatea clienților lor.
5. Descoperiți metode puternice de comunicare – Strategie marketing de succes
Înțelegerea audienței este cea mai importantă componentă a unei bune comunicări. Cum ar prefera ca alții să intre în contact cu ei?
Când vei avea cea mai mare disponibilitate? Cum poți comunica cel mai bine cu ei folosind resursele pe care le ai la dispoziție pentru comunicarea mărcii?
Menținerea unor linii consistente de comunicare cu un client va duce la niveluri mai ridicate de implicare a clienților, care sunt mai productive.
Găsirea unor modalități de comunicare care să aibă succes pentru marca dvs. este esențială dacă doriți să vă păstrați clienții actuali și să aduceți alții noi în același timp.
6. Investiți în moduri de a vă servi mai bine clienții.
Clienții reprezintă principalul obiectiv al afacerii dvs., iar singura dvs. preocupare este îndeplinirea cerințelor acestora și atingerea obiectivelor acestora.
Această stare de spirit nu ar trebui să se limiteze doar la echipa ta de asistență; mai degrabă, ar trebui să fie aplicat uniform în întreaga companie.
Există acest lucru care se numește „cultură orientată către clienți” și, practic, ceea ce înseamnă că o companie se concentrează pe clienții săi și pe cerințele și nevoile pe care le au,
le apreciază mai mult decât orice altceva și le răspunde în timp util și eficient.
Concluzie
Marketingul care se concentrează pe nevoile și dorințele clienților este piatra de temelie a construirii unor relații de succes și durabile cu clienții.
O strategie centrată pe consumator nu numai că ajută la formarea unui brand puternic și la achiziția de noi clienți, dar ajută și la finalizarea buclei de feedback, care ajută la păstrarea conștientizării cerințelor în schimbare ale publicului țintă.
Prin urmare, este absolut necesar să puneți un accent puternic pe oferirea unei experiențe satisfăcătoare pentru clienții dvs.,
prin produsele și serviciile pe care le oferiți și pentru a vă consolida strategia de marketing bazată pe valoare.