Ce este strategia de marketing chatbot?

Introducere – Strategia de marketing chatbot
Marketingul prin chatbot este o modalitate de promovare a produselor și serviciilor folosind un chatbot – o aplicație computerizată care interacționează cu utilizatorii cu ajutorul unor scenarii predeterminate sau AI. Strategia de marketing chatbot
Mărcile construiesc acest asistent virtual cu un constructor de chatbot și îl conectează la aplicații de mesagerie precum Facebook Messenger, WhatsApp, Snapchat, Telegram etc. sau îl adaugă pe site-urile lor web.
Chatbots este o modalitate inovatoare de a folosi programe de calculator pentru a automatiza interacțiunile cu potențialele de marketing și pentru a crește veniturile.
Este folosit pentru a se califica și a interacționa cu clienții potențiali non-stop, indiferent dacă echipa de marketing și vânzări este disponibilă online.
Scopul botului de marketing este să răspundă la întrebările de asistență și să se angajeze în discuții cu vizitatorii site-ului atunci când este necesar.
Poate ajuta companiile să-și promoveze produsele sau serviciile cu mesaje direcționate pentru a crește implicarea clienților și a crește vizibilitatea mărcii.
Cum vă poate ajuta un chatbot în marketing?
1. Creșteți volumul conversațiilor de marketing – Strategia de marketing chatbot
Marketingul este despre conversație.
Mărcile care gestionează bine comunicarea cu clienții ating întotdeauna un nivel mai ridicat de succes cu strategiile de marketing digital decât altele.
Deoarece chatboții pot automatiza o mare parte a procesului de marketing, veți avea mai multă lățime de bandă pentru a gestiona un volum mai mare de conversații și pentru a închide mai multe apeluri de vânzări.
Desigur, boții conversaționali vă vor ajuta să ajungeți la mai mulți clienți, să începeți mai multe conversații și să obțineți un angajament mai bun.
Prin urmare, afacerea dvs. trebuie să beneficieze de funcțiile chatbot pentru a-și consolida strategia de marketing și pentru a asigura valoare pentru clienți.
2. Ajutați clienții să ia decizii rapide
Cumpărătorii dvs. B2B nu se așteaptă doar la răspunsuri prompte la întrebări.
Dar ei sunt și factorii de decizie care cer aceste răspunsuri în orice moment al zilei.
Angajații dvs. nu pot face toate liniile pentru clienți 24/7 fără a le afecta negativ echilibrul dintre viața profesională și cea privată.
Chatboții vor economisi timp și costuri și nu numai că vă vor atrage clienții potențiali, ci și îi vor implica tot timpul.
Nu vă lăsați clienții potențiali să aștepte. Folosiți chatboți pentru a-i implica în timpul liber și direcționați-i către produsele sau serviciile dvs. Strategia de marketing chatbot
Acest lucru îi ajută să ia decizii mai rapide, menținându-i în fața concurenței tale.
3. Răspunsul la întrebări importante în timpul unei călătorii de cumpărături – Strategia de marketing chatbot
Înainte de a face o achiziție, clienții potențiali vor avea întrebări diferite.
Chatboții le pot oferi răspunsuri scrise, ceea ce este o alternativă mai bună și mai atractivă la întrebările frecvente scrise.
Acest proces asigură că, în momentul în care conducerea dumneavoastră are nevoie de asistență umanitară, ei vor avea răspunsurile la cele mai stringente întrebări.
Ei sunt deja logodiți și gata de convertire. De exemplu, chatbot-ul dvs. vă poate ghida potențialul către conținut relevant, cum ar fi postări de blog și videoclipuri.
Știați că 71% dintre cumpărătorii B2B vor citi conținutul blogului înainte de a efectua conversia?
4. Parte automată a procesului de marketing | Strategia de marketing Chatbot
Marketingul necesită efort, deoarece există atât de multe lucruri diferite de făcut pentru a transmite mesajul clienților.
De cele mai multe ori, companiilor le este greu să pună laolaltă munca și resursele necesare pentru a-și face marketingul de succes.
Boții conversaționali pot fi de mare ajutor în acest sens – fac marketingul mai ușor și mai eficient, mai ales în etapele incipiente, prin automatizarea anumitor procese.
Vă puteți baza pe chatbot pentru a gestiona comunicarea inițială și pentru a colecta orice detalii necesare de la clienți.
5. Calificați automat clienții potențiali – Strategia de marketing chatbot
Majoritatea companiilor nu se mai bazează doar pe reprezentanții de vânzări pentru a obține clienți potențiali.
Acum implementează chatboți pentru a automatiza procesele de calificare a clienților potențiali și a capta un număr bun de clienți potențiali.
Boții AI se dovedesc a fi un instrument excelent pentru calificarea automată a clienților potențiali, deoarece pot adresa întrebări relevante de precalificare vizitatorilor.
În plus, chatboții pentru generarea de clienți potențiali permit clienților să facă alegeri rapid, selectând opțiunea cea mai relevantă pentru ei. Strategia de marketing chatbot
Ele fac mai atractiv pentru clienți să-și trimită informațiile de contact în loc să folosească metoda tradițională de completare a formularelor.
6. Programarea întâlnirilor
Un chatbot poate fi extrem de util pentru mărcile cu o singură persoană din orice industrie – saloane de coafură, antrenori de fitness, servicii DJ. Îl puteți conecta la Google Calendar și, în timp ce vă tunsați, vă mișcați corpul sau învârtiți vinilul, asistentul virtual se va ocupa de întâlniri.
Cu toate acestea, gestionarea întâlnirilor este o sarcină care necesită foarte mult timp, iar efectuarea acesteia manual poate însemna că resursele dvs. pot fi ocupate fără timp pentru alte probleme mai complexe.
Pentru a evita acest scenariu, ar trebui să apelați la automatizare, deoarece chatboții sunt un instrument excelent pentru a economisi timp cu întâlnirile.
Utilizarea marketingului prin chatbot face destul de ușor să programați, să modificați și să anulați întâlniri, fără nici un ajutor uman care poate ajuta cu ușurință la vânzări.
Mai important, botul activat cu programul calendaristic și preferințele întâlnirii vă poate ajuta și să trimiteți invitații.
7. Creșteți acoperirea mărcii dvs
Inteligența artificială este o tehnologie excelentă pentru a-ți extinde acoperirea afacerii fără a investi nimic în infrastructură.
Chatbot-urile bazate pe inteligență artificială de pe platformele de mesagerie din rețelele sociale vă pot permite afacerii să ajungă la un public mai mare rapid și ușor.
Puteți folosi acești roboți pentru a găsi o nouă bază de clienți pentru produsul dvs. și pentru a vă autentifica fără a investi masiv într-o nouă categorie demografică.
În plus, marketingul prin chatbot poate ajuta și la generarea de clienți potențiali pe noi piețe, care pot asigura creșterea afacerii dvs.
8. Partajarea de știri și actualizări:
Când oamenii încep să interacționeze cu brandul tău, le poți sugera că le vei oferi cele mai recente știri: colecții de îmbrăcăminte noi, prezentări de modă etc. Strategia de marketing chatbot
Un chatbot vă poate ajuta să rămâneți în contact cu publicul dvs., să mențineți oamenii implicați.
Beneficiile Marketingului Chatbot
O campanie de marketing chatbot bine concepută este extrem de utilă pentru a atrage clienți potențiali care navighează prin site-ul dvs. web sau prin rețelele sociale și pentru a-i converti în clienți potențiali de vânzare în masă (MQL) sau clienți potențiali (SQL).
Și atunci când roboții conversaționali sunt folosiți, vă puteți atinge toate obiectivele de marketing digital fără a vă crește numărul de angajați.
Există multe beneficii de afaceri chatbot la care vă puteți gândi când planificați inteligența artificială pentru marketing.
A. Economisiți timp și bani
Un chatbot permite afacerii dvs. să servească mai mulți clienți cu mai puține resurse și efort. Spre deosebire de oameni, chatboții nu necesită un salariu și lucrează 24/7, ceea ce înseamnă că construirea unui chatbot este o investiție unică.
B. Ajută la împărțirea traficului
Chatbot-urile vă diversifică audiența, luând conversații în direcții diferite.
Pentru ex. o persoană care arată interes pentru prețuri este probabil să fie o persoană interesantă, așa că chatbot-ul poate sugera ordinea corectă în chat.
Dacă oamenii au nevoie de mai multe informații, chatbot-ul ar trebui să ofere toate detaliile necesare despre produsul sau serviciul tău.
C. Oferă un răspuns rapid
Un răspuns rapid le permite utilizatorilor să-și rezolve problemele mai rapid și are ca rezultat o experiență de utilizator pozitivă pentru clienții tăi.
Dacă sunt executați corect, chatbot-ii vă vor îmbunătăți imaginea mărcii și vor crește sentimentul de încredere asociat companiei dvs.
D. Accelerează procesul de plată
Puteți folosi chatbots pentru a onora comenzile fără a duce utilizatorii pe site. Este nevoie de mai puțin timp și efort pentru clienții tăi să cumpere de la tine decât să comande și să plătească direct prin chat.
Pentru a face acest lucru, trebuie să conectați PayPal sau alt serviciu de transfer de bani la chatbot. Care sunt beneficiile magazinelor de comerț electronic! Strategia de marketing chatbot
E. Se potrivește oricărei afaceri
Puteți proiecta un chatbot pentru a acoperi o varietate de procese, indiferent dacă dețineți o mică afacere de familie sau o întreprindere uriașă.
F. Crește implicarea – Strategia de marketing chatbot
Potrivit MessengerPeople, aplicațiile de mesagerie precum Messenger, WhatsApp, WeChat etc. au o audiență uriașă de conversație – aproximativ 5 miliarde de utilizatori.
Aceasta înseamnă că veți putea interacționa cu un public țintă mai mare din întreaga lume.
G. Ajutați la cultivarea leadershipului
Cu marketingul prin chatbot, puteți muta clienții potențiali în josul pâlniei de vânzări ușor și rapid.
Dacă vindeți pantofi, puteți prezenta diferite modele, culori, caracteristici –
Orice lucru potrivit și ajutați-i să decidă că serviciile dvs. își merită banii.
H. Furnizează date pentru analiză
Toate datele colectate cu ajutorul chatbot-ului vă oferă o perspectivă asupra nevoilor și preferințelor publicului dvs.
Cu aceste date, vă puteți optimiza strategia de marketing prin chatbot, precum și marketingul general pentru a obține rezultate financiare și de comunicare mai bune. Strategia de marketing chatbot
Exemple de marketing prin chatbot:
Aproape toate companiile folosesc chatbot-uri de educație automată pentru intenția de marketing.
Unii au chatboți AI pentru a-și ajuta echipa de vânzări să îmbunătățească călătoria clienților, să colecteze clienți potențiali calificați și să încurajeze vânzările.
Alții folosesc acest program de calculator ca parte a unei echipe de asistență pentru a oferi asistență în timp real.
Să ne uităm la câteva exemple.
1. Lego:
Primul caz de utilizare puternic pentru marketing prin chatbot este lupta de Crăciun a Lego.
Au folosit chatbot-uri de marketing pentru a-i ajuta pe părinți să decidă cel mai bun set Lego pentru copiii lor.
Botul a întrebat clienții potențiali despre vârstele și interesele copiilor lor, apoi a afișat o selecție de produse.
În plus, chatbot-ii au furnizat link-uri către magazine verificate de unde lead-ul cald ar putea merge pentru a ridica produsele.
2. Mindvalley:
Un alt exemplu grozav de utilizare a marketingului prin chatbot este MindValley.
Brandul oferă o platformă de învățare pentru dezvoltarea personală și folosește roboți pentru a-și promova serviciile.
Utilizatorii pot alege dintre diverse opțiuni pe botul Facebook Messenger al companiei și în funcție de alegere, vor primi un mesaj personalizat cu recomandări.
Clienții potențiali pot alege, de asemenea, să vorbească imediat cu asistența pentru clienți dacă nu se simt confortabil să interacționeze cu un chatbot.
3. Roma by Rochi :
Roma by Rochi este o companie de comerț electronic de îmbrăcăminte care folosește chatbot-uri pentru a vinde produse prin intermediul paginii sale de Facebook.
Această afacere oferă utilizatorilor mai multe opțiuni din care să aleagă pentru botul lor de mesagerie.
Chatbot-ul lor pentru marketing va răspunde la întrebările clienților, va afișa cataloage de produse sau va notifica clienții potențiali atunci când articolele sunt puse în vânzare.
De asemenea, puteți să faceți clic pentru a cumpăra online și să fiți dus direct la magazinul de comerț electronic.
Opțiuni diferite implică urmărirea expedierii și detaliile angro.
4. Lidl:
Lidl UK oferă clienților săi asistență atunci când își aleg sticla potrivită de vin din magazinul lor.
Clienții pot alege dintre combinații de alimente, chestionare sau căutări specifice de vin.
Acest chatbot de marketing ajută companiile să-și revinda sticlele de bere și îl ajută pe cumpărător să facă o concluzie informată.
Este o situație win-win în care clienții revin în magazin atunci când sunt mulțumiți de achiziție după recomandare.
5. H & M:
Acest chatbot pentru marketing permite utilizatorilor să caute produse și disponibilitatea acestora.
Un client poate face clic pe una dintre opțiuni și poate introduce un cuvânt cheie sau o imagine pentru a căuta ceea ce caută.
Odată ce căutarea este definitivă, botul va trimite ghidul către pagina potrivită de pe site-ul companiei.
Sfaturi pentru o strategie eficientă de marketing prin chatbot
Chatboții pot reduce decalajul dintre un vizitator pentru prima dată și un client. Strategia de marketing chatbot
Îți pot segmenta publicul și pot transmite mesajele potrivite persoanelor potrivite.
În consecință, vă pot mări vânzările și îmbunătăți experiența clienților.
Dar ce ar trebui să țineți cont atunci când vă dezvoltați prima campanie de marketing prin chatbot?
1. Stabiliți obiective – Strategia de marketing chatbot
Trebuie să știi care sunt obiectivele tale pentru a măsura cât de reușită este strategia ta de chatbot.
Prin urmare, este important ca echipa dvs. de marketing să stabilească obiective și să definească valorile pe care le veți folosi pentru a măsura rezultatele.
Unele obiective pot fi creșterea vânzărilor, creșterea numărului de clienți sau îmbunătățirea experienței de cumpărături pentru clienți.
2. Folosiți un furnizor de chatbot:
Să fim clari aici – folosirea unei companii de marketing prin chatbot nu este același lucru cu utilizarea unei agenții de marketing.
Ei îți oferă software-ul, dar îți construiești propriul chatbot.
O platformă chatbot este mai ușor, mai rapid și mai ieftin de utilizat decât dezvoltarea uneia internă.
Pentru a vă economisi timp și probleme, ar trebui să utilizați o companie care oferă chatbot-uri de informații artificiale pentru marketing.
3. Oferă chat live:
Spuneți clienților dvs. prospectivi că o persoană adevărată este la doar un clic distanță.
Unii oameni pur și simplu nu vor să interacționeze cu un bot și atunci ar trebui să intervină reprezentanții tăi.
Asigurați-vă că le oferiți vizitatorilor site-ului dvs. opțiunea de a vorbi cu un agent uman, dacă aceasta este preferința lor.
Acest lucru vă poate economisi clienți potențiali și vă poate ajuta să realizați vânzări.
4. Folosiți chatbot-urile potrivite pentru marketing:
Există aproape toate tipurile de chatboți și fiecare dintre ei servește unui scop care nu este identic.
Așadar, asigurați-vă că alegeți roboți proiectați în scopuri de marketing. Unii chatbot pe care îi puteți folosi pentru marketing includ:
1. Chatbots de recomandare de produse.
2. Comandă chatbot-uri.
3. Programează o întâlnire cu chatbots.
5. Oferă-i botului tău o voce:
Chatbot-ul tău de marketing are nevoie de o voce care să se potrivească cu marca ta.
Deci, dacă ești un magazin de produse funerare, chatbot-ul tău probabil nu ar trebui să fie sclipitor.
Dar, dacă sunteți un magazin de comerț electronic care vinde jucării pentru copii, faceți-vă chatbot-ul distractiv și amuzant.
Chatboții ar trebui să vă reprezinte afacerea cât mai exact posibil.
6. Lansați un test de chatbot:
Vrei să știi pentru ce examinează observatorii tăi? Intreaba-i! În acest fel, recomandările vor fi mai personalizate și mai precise.
De asemenea, veți putea colecta câteva date despre clienții potențiali pe care le puteți utiliza ulterior pentru a vă promova produsele și serviciile.
Ce să eviți în marketingul prin chatbot?
Chatbot-urile de marketing conversațional au multe beneficii și vă pot oferi rezultate excelente dacă sunt utilizate corect.
Dar există câteva capcane de care ar trebui să fii informat. Deci, cum să faci marketing prin chatbot în mod corect?
Nu le folosiți exclusiv – Strategia de marketing chatbot
Utilizați și canale diferite, cum ar fi SEO și marketing prin e-mail. Strategia de marketing chatbot
Dacă doriți rezultate uimitoare din lupta dvs. de marketing prin chatbot, ar trebui să vă alăturați lor cu diferite canale și chat live.
Și nu subestima atingerea umană – ajută-ți repetății, nu înlocuiește-i.
Nu uita de el!
Trebuie să lucrați, să îmbunătățiți și să vă actualizați mereu chatbot-urile.
Această tehnologie nu este un obiect pe care îl puteți configura, lansa și aștepta rezultate uimitoare.
Va trebui întotdeauna să revizuiască rezultatele împreună cu îmbunătățirile și actualizările pentru a monitoriza performanța.
Nu-l folosi greșit!
Cu alte cuvinte, nu deranjați clienții potențiali cu prea multe mesaje de marketing.
Amintiți-vă că trimiterea prea multor mesaje vizitatorului dvs. îl poate determina să renunțe.
Site-ul dvs. va deveni asociat cu spam, iar acest lucru vă poate deteriora imaginea mărcii.
Concluzie
Tehnologia Chatbot a schimbat jocul de marketing B2B, economisind milioane de costuri unice cu resursele umane, pierderi de timp și ineficiențe.
Tehnologia crește rentabilitatea investiției prin creșterea generării de clienți potențiali și prin sprijinirea altor strategii de marketing B2B.
Chatbot-urile au cu siguranță un impact uriaș asupra întregului spectru de afaceri, indiferent dacă este vorba de vânzări, servicii sau marketing. Strategia de marketing chatbot
Mai exact, utilizarea botilor AI oferă strategiilor de marketing un mare impuls și ajută companiile să personalizeze mesajele și să câștige clienți fideli.
Chiar și atunci când obiectivele de marketing sunt diferite pentru afaceri, cum ar fi generarea de clienți potențiali sau implicarea clienților, boții pot ajuta în toate scenariile prin redefinirea modului în care funcționează comunicarea cu clienții, prin urmare, tot ce aveți nevoie este un obiectiv clar.
Măsurați-vă strategia de marketing conversațional. Dacă afacerea ta nu se află pe teritoriul chatbot, inovează sau vei rămâne blocat în epoca de piatră.