10 Paşi pentru proiectarea unui chatbot conversațional

Proiectarea unui chatbot conversațional

Introducere – Proiectarea unui chatbot conversațional

Noul „rege” al marketingului online este conversația. Clienții nu mai doresc să accepte pretențiile publicitare la valoarea nominală. Vor să se implice și să vadă despre ce este marca ta. 

De asemenea, vor să aibă o conexiune emoțională care să-i facă să simtă că alegerea lor este „corectă”. Cu alte cuvinte, tendința economiei experienței a schimbat modul de funcționare a marketingului și ne-a adus la începutul designului conversațional.

Chiar dacă am stăpânit SEO , lizibilitatea și formatarea ușor de utilizat pentru conținutul online, crearea conversațiilor este încă dificilă pentru mulți scriitori de afaceri și profesioniști.

În primul rând, conversațiile nu par să aibă nicio regulă. Sunt greu de prezis, mai personale, iar folosirea limbajului de zi cu zi contravine adesea instinctului atunci când încearcă să facă o impresie profesională și de autoritate.

Când faceți un chatbot, cele mai importante lucruri sunt o bună comunicare și o experiență de conversație grozavă. Chatbot-urile sunt punțile tehnologice care conectează companiile și clienții pentru a face experiențe online mai rapide și mai bune.

Cercetarea Grand View arată că până în 2025, piața globală a chatbot-urilor va avea o valoare de 1,25 miliarde de dolari. Implicarea clienților devine mai importantă, deoarece chatboții sub forma unei interfețe conversaționale (UI/UX) vor fi utilizați de un număr mare de companii.

Ești în locul potrivit. Proiectarea unui chatbot conversațional

Designul conversației este un subiect complicat care depinde foarte mult de proiect, resurse și companie. Dar am încercat să aleg părțile sale cele mai importante pentru a oferi o privire de ansamblu asupra acestui nou domeniu de studiu.

Acest flux de lucru de proiectare a conversațiilor cu 10 pași include toți pașii principali pe care un designer de conversații trebuie să-i facă față într-un proiect ideal, de la cercetarea inițială până la etapa de „go-live”.

Ce reprezintă designul unui Chatbot conversațional?

Aveți opțiunea de a modifica copia de pe site-ul dvs. pentru a utiliza concepte conversaționale, similar cu exemplul dat cu întrebarea de postare pe Facebook. Aveți și opțiunea de a construi un întreg CI. 

În ambele cazuri, este esențial să aveți o înțelegere solidă a celor mai eficiente practici chatbot și a faptului că proiectarea conversației nu este doar actul de a compune text sub forma unei conversații.

Implica un set complicat de abilități și o planificare meticuloasă, la fel ca procesul de dezvoltare a unui site web, producerea unei cărți sau scrierea unui scenariu de film. 

Copywriting, designul experienței utilizatorului, designul interacțiunii, designul vizual, designul în mișcare și designul voce și audio, dacă este cazul, sunt doar câteva dintre domeniile care intră în alcătuirea designului interfeței cu utilizatorul conversațional.

Google compară munca unui designer conversațional cu cea a unui arhitect, care elaborează în plan ceea ce utilizatorii sunt capabili să facă și să realizeze într-o anumită locație, ținând cont de experiența utilizatorului, nevoile și limitările resurselor tehnologice. 

Altfel spus, proiectarea conversației necesită nu numai utilizarea unui limbaj conversațional natural, ci și crearea unui flux conversațional logic, pe lângă criteriile sale de proiectare care acoperă întreaga experiență a utilizatorului.

Dobândirea unei stăpâniri puternice a liniilor directoare este esențială pentru dezvoltarea unei abordări conversaționale de marketing și vânzări care să fie fructuoasă. Deci haideți să aruncăm o privire!

De ce este importantă UI/UX conversațional pentru proiectarea unui chatbot?

Rețineți cine este utilizatorul final în orice moment, când creați interfața de utilizator (UI) pentru chatbot. Ei sunt clienții tăi, iar o realitate incontestabilă despre clienți este că aceștia sunt critici. 

Acest lucru nu poate fi negat. Ei sunt conduși de o varietate de obiective diferite și caută oportunități de a forma conexiuni emoționale peste tot. Prin urmare, este esențial să faci o primă impresie memorabilă. Proiectarea unui chatbot conversațional

Din această cauză, designul chatbot-ului devine din ce în ce mai important și nu ar trebui să treceți cu vederea partea cea mai importantă, și anume să îl faceți să pară cât se poate de uman. 

Când proiectați experiența utilizatorului pentru chatbot-ul dvs., accentul ar trebui să fie pus pe consumator. pentru ca uimitoarea UI/UX să vă afecteze în mod favorabil atât afacerea, cât și relațiile pe care le aveți cu clienții.

Un design de chatbot bine gândit poate face o diferență mai mare într-o serie de sarcini de afaceri, cum ar fi: 

Experiență constantă pentru client — Dacă chatbot-ul dvs. este bine realizat, vă poate ajuta să preziceți nevoile clienților și să răspundeți rapid și personal la întrebările acestora, ceea ce îi va face mai fericiți. Prin urmare, oferirea de servicii mai bune clienților poate ajuta la construirea unui brand mai puternic.

Angajamentul clienților a crescut pe măsură ce companiile au realizat cât de vital este să mențină o relație cu clientela lor. chatbot creat în mod inteligent cu scopul de a atrage clienții prin înțelegerea intenției întrebărilor lor și oferind răspunsuri adecvate.

Când roboții dvs. pot oferi ajutor și sfaturi clienților în timpul interacțiunilor cu acești clienți pentru a facilita transformarea clienților potențiali în clienți, numărul de clienți potențiali pe care îi generează crește.

Sfaturi și strategii pentru dezvoltarea unui chatbot de succes

Chiar dacă boții sunt canale puternice pentru implicarea consumatorilor, mulți utilizatori susțin că chatboții nu sunt în măsură să rezolve problemele pe care le întâmpină și ar prefera să vorbească cu o persoană reală decât cu un bot pentru a primi răspuns la întrebările lor.

Cu toate acestea, pentru dreptate, această impresie ar putea folosi cu siguranță ceva muncă.

Vă vom oferi câteva indicații și sugestii despre cum să dezvoltați un chatbot care se ridică la standardele stabilite atât de afacerea dvs., cât și de clienții dvs.

1. Obiective și KPI | Proiectarea unui chatbot conversațional

Prima și cea mai importantă fază este să ajungeți la o înțelegere a obiectivelor primare ale interfeței dvs. conversaționale.

Obiectivele principale ale acestuia pot fi acela de a face o vânzare, de a face o rezervare pentru un zbor sau de un control medical, de a ajuta vizitatorii să navigheze pe un site web și de a găsi informații cât mai rapid posibil sau de a le implica în conversații lungi pentru a crea Oportunitati.

Acest lucru ridică o întrebare foarte importantă: de ce folosiți un bot în primul rând?

Scopul pentru care va fi folosit în cele din urmă chatbot-ul este o componentă esențială a designului său general. 

Scopul real este în jurul căruia trebuie să se învârte designul chatbot-ului tău pentru a avea succes. Trebuie să înțelegeți clar de ce doriți să creați un bot deoarece:

Din acest motiv, veți putea dezvolta o experiență specifică designului.

Veți primi parametrii corespunzători pentru analiza acestuia ca urmare a acestui fapt. Proiectarea unui chatbot conversațional

Studiu de caz:

KLM Airlines a dezvoltat un chatbot care poate ajuta pasagerii cu rezervarea inițială a biletelor folosind Facebook Messenger. 

Obiectivul botului a fost în cele din urmă extins pentru a „ajuta consumatorii cu tot ce trebuie să aducă la destinație”.

Având obiective clare nu numai că vă va ajuta să luați decizii în timpul procesului de proiectare, dar vă va ajuta și să configurați valorile potrivite și indicatorii cheie de performanță (KPI) pentru a urmări cât de bine se descurcă botul dvs. conversațional după ce a fost lansat.

Pentru a realiza acest lucru, puteți:

Colectați cerințele de afaceri discutând cu părțile interesate despre nevoile și așteptările lor, descoperind ce probleme doresc să rezolve cu o interfață conversațională și, cel mai important, care este ideea lor de finalizare cu succes a sarcinii.

Luați în considerare dacă aceste obiective sunt potrivite pentru un chatbot sau un voicebot; ar trebui să faceți evident încă de la început dacă așteptările nu sunt realiste sau nu pot fi satisfăcute cu o soluție conversațională.

2. Înțelegeți-vă clienții | Proiectarea unui chatbot conversațional

Dezvoltarea unei conexiuni cu publicul țintă este cel mai important lucru pe care îl poate face orice companie.

În plus, prima întrebare pe care ar trebui să ți-o pui este: „Cine este prospectul tău ideal?” Care sunt utilizatorii finali cărora doriți să le vindeți produsele și cum pot fi contactați?

Primul pas în dezvoltarea unui chatbot este să înțelegeți personajele clienților, care sunt denumite și „personalități cumpărătorului” sau „personalități ale cumpărătorului”. Acesta este un pas extrem de important. 

Pentru a face procesul mai simplu și mai relevant, este util să aveți o înțelegere generală a consumatorilor dvs., cum ar fi locul în care locuiesc, câți ani au, ce hobby-uri au și dacă le plac sau nu anumite lucruri. Vă va fi mult mai ușor să vă definiți publicul țintă după ce veți avea toate aceste informații.

Dacă sunteți familiarizat cu clienții dvs. ideali, vă va fi mai ușor să vă construiți chatbot deoarece:

Vă va fi mai ușor să definiți fluxul bot dacă aveți o înțelegere clară a personajelor clienților, precum și a așteptărilor clienților.

Personalizare

Atunci când încercați să personalizați o ofertă sau o campanie de marketing pentru a atrage audiența potrivită, crearea de persoane pentru clienți poate fi un instrument extrem de util.

Puteți alege să vă concentrați cercetarea pe următoarele domenii:

Cine sunt utilizatorii țintă ai chatbot-urilor dvs.? Ar trebui să începeți prin a face o listă cu câteva trăsături generale ale utilizatorilor țintă. Apoi, puteți utiliza istoricul contactelor pentru a vedea dacă aceste trăsături sunt împărtășite de oricare dintre persoanele dvs. de contact.

Ce caută și ce vor să afle? Cel mai important lucru de luat în considerare este dacă scopul chatbot-ului tău reflectă sau nu cerințele consumatorilor săi. 

În cazul în care nu, utilizatorii nu vor găsi acest lucru benefic, iar părțile interesate se vor simți la fel. Cu ajutorul acestei analize, vă veți putea da seama ce întrebări apar cel mai des și cum ar trebui să le răspundeți.

Cu ajutorul acestei analize, vă veți putea da seama ce întrebări apar cel mai des și cum ar trebui să le răspundeți.

Cum fac ei să-și pună întrebările? O solicitare poate fi transmisă într-un număr aproape infinit de moduri, totuși un anumit grup de utilizatori poate împărtăși anumite structuri gramaticale sau morfologice recurente, argou sau anumite trăsături sociolingvistice.

Prin urmare, analiza cererilor reale ale utilizatorilor este extrem de vitală dacă se dorește să antreneze algoritmul NLU în mod eficient încă de la începutul procesului.

După ce ați finalizat o analiză a clienților pe care doriți să-i vizați, puteți începe să definiți câteva persoane de utilizator, luând în considerare factori precum vârsta, sexul, limba și cultura, cariera și hobby-urile și locația geografică.

Din acest motiv, procesele ulterioare vă vor fi mai ușoare, deoarece veți putea crea și scrie cu o anumită persoană în minte.

3. Asigurați-vă că alegeți tipul potrivit de chatbot

Fiecare companie are propria listă specifică de necesități de îndeplinit. Este de cea mai mare importanță să identificăm tipul de chatbot care vor fi implementați pentru a implica în mod corespunzător clienții. Pentru a face acest lucru, va trebui să știți cum funcționează un chatbot.

Chatboții bazați pe reguli și chatboții cu inteligență artificială sunt cele două categorii principale de chatboți.

Chatbot-urile bazate pe reguli sunt adesea denumiți roboți bazați pe comenzi sau cu scripturi. Acestea funcționează pe baza unor reguli prestabilite.

 În timpul discuțiilor, acești roboți urmează căi, scripturi și dialoguri care au fost deja specificate. 

Utilizatorului i se va cere să selecteze una dintre mai multe opțiuni explicite în fiecare etapă a dialogului, iar selecția lor va avea un impact asupra ceea ce urmează în conversație.

Chatbot-urile conversaționale cu inteligență artificială sunt denumiți mai frecvent ca asistenți digitali sau virtuali. 

Boții AI folosesc tehnologia de procesare a limbajului natural (NLP) pentru a determina intenția întâlnirilor unice. 

Acești roboți pot vorbi cu oamenii folosind abilitățile lor de conversație pentru a oferi clienților informațiile pe care le caută.

Cele mai bune practici:

Chatbot-urile bazate pe reguli pot fi folosite deoarece respectă reguli prestabilite și sunt ușor de utilizat în setări mai simple. 

Acești roboti de chat pot răspunde la întrebări simple, cum ar fi cele despre programul de lucru, starea unei livrări sau informații de urmărire.

Studiați comportamentul utilizatorilor și creați chat-uri mai personalizate, folosind inteligența predictivă și analiza sentimentelor pentru a înțelege contextul conversației.

Boții bazați pe reguli sunt foarte recomandați, deoarece experiența de chat pe care o oferă este mai fluidă și mai naturală. Este în interesul consumatorilor tăi să ai opțiuni disponibile atunci când conversează cu botul. Ajută la economisirea de timp și permite conversațiilor să curgă mai lin.

4. Definiți personalitatea botului dvs. | Proiectarea unui chatbot conversațional

Te-ai gândit vreodată la modalitățile în care ai putea personaliza interacțiunile care au loc între bot și utilizatorii săi, astfel încât acestea să fie mai realiste și mai reprezentative pentru interacțiunea umană?

Puteți face acest lucru dându-i botului dvs. propria personalitate unică.

Crearea unei personalități bogate pentru chatbot-ul dvs. îl va face mai real pentru utilizatorii dvs. și mai relevant pentru nevoile lor. 

Fiecare interacțiune pe care o are un chatbot cu un utilizator ar trebui să fie informată de personalitatea acestuia. 

Utilizatorii pot afla mai multe despre scopul final al botului și despre cum va vorbi cu ei, alegând limba, tonul și stilul potrivite pentru personalitatea acestuia.

Prin utilizarea personalizării la scară, puteți distila vocea companiei dvs. în personajul botului, pentru a oferi o mulțime de opțiuni de implicare personalizată cu clienții. 

Puteți oferi botului dvs. o personalitate mai distinctă, dându-i un nume care îi este propriu. Datorită acestei caracteristici, clienții tăi vor simți că vorbesc cu o persoană reală, nu cu o mașină.

Aveți opțiunea de a personaliza un mesaj prietenos de bun venit care îi va saluta pe utilizatori și îi va ajuta în mod activ să găsească informațiile de care au nevoie. 

Această declarație de salut de deschidere dă tonul întregului flux de dialog cu oaspeții. De asemenea, le spune oamenilor despre produsele și serviciile pe care le oferă afacerea dvs. și îi ajută să învețe mai multe despre ele.

5. Proiectarea fluxurilor de utilizatori | Proiectarea unui chatbot conversațional

Identificarea tuturor sarcinilor și a modului în care chatbot-ul va direcționa utilizatorii în fiecare dintre aceste scenarii este unul dintre cele mai dificile aspecte ale proiectării experienței utilizatorului chatbot. 

În timpul conversației, chatbot-ul tău ar trebui să poată menține oamenii interesați, oferindu-le răspunsuri și soluții rapide.

Cu ajutorul unei varietăți de acțiuni, situațiile pot fi împărțite în pași separați, denumiți noduri în întreaga construcție a fluxului bot. Acestea sunt câteva acțiuni posibile:

  • Stabilirea unui salut cald și prietenos
  • Colectarea de informații de la vizitatorii site-ului
  • Răspunsul cu o varietate de opțiuni disponibile la cererea utilizatorului

Fiecare nod este responsabil pentru o anumită acțiune, iar acești pași individuali sunt toți împletite unul cu celălalt. Pentru a oferi clienților o experiență mai bună, ar trebui să încercați să faceți fluxul conversațional al chatbot-ului dvs. cât mai real posibil.

Cum poți îmbunătăți fluxul chatbot-ului tău, astfel încât să sune cât mai mult ca o conversație?

Fă-l cât mai interactiv posibil. Încorporarea de conținut vizual, cum ar fi filme, emoji-uri și gif-uri, este un plus fantastic pentru designul botului. Elemente vizuale care sunt interactive de 60.000 de ori mai rapid și captează interesul utilizatorilor dvs.

Reduceți frecarea asigurându-vă că designul botului dvs. este conversațional. Boții de conversație vă permit să aveți conversații deschise cu clienții, astfel încât să puteți afla mai multe despre nevoile acestora și să obțineți mai multe informații utile. Proiectarea unui chatbot conversațional

Mai multe sfaturi

Faceți posibil ca clienții dvs. să comunice cu o persoană reală și includeți contribuția umană în designul botului dvs. În cazul în care utilizatorul dorește să comunice cu agentul de asistență, trebuie să existe o metodă simplă disponibilă.

Fii sincer, dar clar; nu da vina pe utilizator, dar evita și limbajul exagerat de scuze.

Specificați ce poate face botul, ce pot cere oamenii și chiar cum îl pot cere. Oferiți opțiuni despre cum să continuați interacțiunea, inclusiv cum să continuați conversația.

Permiteți clienților să comunice cu o persoană în viață; acest lucru se poate face prin e-mail, un bilet de asistență sau un chat live în timp real; important este să anunțați clienții că preocupările lor vor fi abordate, că vor fi îngrijiți și că solicitările lor vor fi îndeplinite.

6. Scriere promptă și copywriting | Proiectarea unui chatbot conversațional

Începând cu cel mai evident fapt: majoritatea oamenilor nu citesc!

Nu își vor face timp să aprecieze textul fin structurat pe care l-ați scris, așa că nu are rost să vă pierdeți timpul scriind prea mult sau „prea bine”.

Este important ca un chatbot să fie ușor de înțeles și scurt pentru a oferi cât mai multe informații în cât mai puține cuvinte și în modul cel mai ușor de utilizat. 

Dacă aveți prea multe de spus, oferă oamenilor opțiunea de a solicita în mod expres mai multe informații. De exemplu, puteți include un buton în partea de jos a paragrafului care spune „Vreau să aflu mai multe” și să îl oferiți utilizatorilor care dau clic pe el.

Țineți minte publicul la care încercați să ajungeți, mențineți personajul și tonul vocii cu care alegeți să mergeți și rețineți că mediul pe care îl utilizați (un chat) încurajează de obicei utilizarea unei varietăți de cuvinte, inclusiv ambele forme scrise și vorbite. 

Chiar dacă puteți folosi abrevieri, emoticoane și unele caracteristici ale limbajului vorbit în mesajele dvs., tot nu este același lucru cu un chat față în față.

7. O combinație puternică: chatbot și live-chat

Chat-ul live și chatbot-urile sunt două metode excelente de comunicare care pot fi utilizate pentru interacțiunea în timp real cu clienții. Proiectarea unui chatbot conversațional

Obținând o conștientizare a beneficiilor și dezavantajelor asociate cu chat-ul live și chatbot-urile, veți putea obține o perspectivă mai bună asupra care dintre aceste două opțiuni este cea mai bună opțiune pentru compania dvs.

Se sugerează ca companiile să combine cele două canale pentru a oferi clienților o experiență mai bună.

Prin utilizarea ambelor platforme pentru a oferi clienților ajutor conversațional automat, se poate realiza un echilibru între sarcinile organizației. 

Chatbot-urile pot fi un prim punct de conectare util pentru companiile al căror obiectiv principal este furnizarea de răspunsuri rapide și disponibilitatea 247.

Agenții de chat live pot fi aduși în conversații mai dificile care necesită mai multă asistență dacă această opțiune este disponibilă.

Cele mai bune practici:

Aveți opțiunea de a oferi consumatorilor dvs. un sistem de asistență hibrid care include chat live, precum și chatbot. 

Întrebările simple depășesc capacitățile roboților, în timp ce la întrebările mai sofisticate pot răspunde agenții umani. 

Drept urmare, veți putea oferi clienților dumneavoastră tot ce este mai bun din ambele lumi.

Facilitați utilizatorilor să intre în contact cu echipa dvs. de servicii pentru clienți, oferindu-le un mijloc de a face acest lucru. 

Acest lucru va face mai ușor pentru utilizatori să se implice și le va face mai ușor pentru clienți să fie fericiți.

8. Aruncă o privire la valorile chatbot-ului tău

După ce ați proiectat chatbot-ul, una dintre cele mai importante faze este să determinați cât de bine funcționează de fapt chatbot-ul. 

Experiența pe care o au clienții tăi cu chatbot-ul este satisfăcătoare pentru ei sau nu? Este necesar să se efectueze măsurătorile pentru a obține informațiile.

Indicatorii cheie de performanță ai chatbot-ului ajută la determinarea dacă chatbot-ul a oferit sau nu o experiență generală pozitivă pentru utilizatorii săi.

Când faceți o analiză a experiențelor dvs. cu chatboții, ar trebui să vă uitați la următoarele domenii:

Verificați pentru a vedea dacă chatbot-ul dvs. realizează obiectivul principal pe care v-ați propus în timp ce îl construiți.

Preocuparea dvs. principală ar trebui să fie optimizarea chatbot-ului dvs. orientată spre obiective.

Explicați în detaliu cum vă puteți determina publicul să facă ceea ce doriți ca ei să facă în cel mai bun mod.

Următoarele sunt valorile principale care ar trebui măsurate pentru chatbot:

Transferul uman total este un termen care descrie numărul total de conversații care sunt transmise de la bot către agenții umani. 

Arată cât de bine a reușit botul să mențină clienții interesați, răspunzând la întrebările lor. Proiectarea unui chatbot conversațional

Conversațiile cu botul finalizate sunt cele care sunt gestionate în totalitate de bot și care culminează cu o conversie de succes. 

Acest termen se referă la conversațiile care sunt gestionate în întregime de bot. Nu există nicio implicare a ființelor umane.

Satisfacția clienților: folosind un sondaj CSAT sau NPS, puteți calcula scorul și puteți afla cât de fericiți sunt clienții dvs. de răspunsurile oferite de bot.

9. Luați în considerare alte planuri de acțiune.

Procesul de construire a chatbot-urilor necesită definirea situațiilor de backup ca o componentă esențială a procesului. 

Utilizatorii ar trebui să anticipeze că vor primi un răspuns ori de câte ori interacționează cu botul dvs., prezentând o solicitare aleatorie. 

În cazul în care botul dvs. nu poate îndeplini cerințele utilizatorului, atunci nu este cea mai bună opțiune pentru circumstanțele menționate mai sus.

Când un utilizator interacționează cu botul și acesta nu înțelege ce se întâmplă, ar putea face unul dintre următoarele lucruri:

Transferuri către o persoană: dacă botul nu își poate da seama ce vrea utilizatorul, cererea ar trebui trimisă unei persoane cât mai curând posibil.

Transferuri către o persoană: dacă botul nu își poate da seama ce vrea utilizatorul, cererea ar trebui trimisă unei persoane cât mai curând posibil.

Completați formularul Chatbot-ul poate oferi utilizatorului un formular pe care trebuie să îl completeze cu câteva informații pentru a reveni la serviciu.

Cereți utilizatorului să lase un mesaj: botul are capacitatea de a solicita acest lucru de la utilizator. Utilizatorului i se va acorda recunoașterea și asistența corespunzătoare cu problema. Proiectarea unui chatbot conversațional

Când alternativele de rezervă sunt bine stabilite, probabilitatea ca utilizatorii să plece confuzi este semnificativ redusă. În schimb, este util să închei conversațiile cu o notă mai optimistă.

10. Alegeți platforma potrivită

Este esențial să vă dezvoltați chatbot-ul folosind platforma adecvată, așa că gândiți-vă. 

Depinde în întregime de cerințele afacerii dvs. Când vine vorba de construirea de chatbot, aveți de ales între două abordări diferite. Acestea sunt după cum urmează:

O platformă chatbot gata de utilizare

Deoarece necesită mai puțină muncă și mai puțină investiție de timp, platformele bot gata de utilizare sunt oarecum o binecuvântare pentru întreprinderi. Următoarele considerații trebuie luate în considerare atunci când alegeți o platformă bot:

Funcționare simplă — O platformă de bot gata de utilizare include șabloane de chatbot consacrate și simplifică construirea botului conform specificațiilor dvs. și implementarea acestuia pe o varietate de canale.

Nu este necesară codarea: puteți construi un chatbot fără a fi nevoie să scrieți niciun cod, ceea ce vă va economisi timp și efort, îmbunătățind și capacitatea de a interacționa cu clienții.

Predarea umană: Având o platformă bot care oferă atât funcțiile chat-ului live, cât și ale chatului, este mai ușor să gestionați eficient conversațiile cu clienții. Întrebările mai simple sunt gestionate de roboți, în timp ce cele mai complicate sunt transmise oamenilor pentru asistență.

Analiză completă: analiza botului vă poate ajuta să monitorizați satisfacția clienților. Fiind cu ochii pe aceste semne, veți putea înțelege cele mai frecvente întrebări pe care le au clienții dvs. și apoi veți învăța botul dvs. cum să le răspundă.

Informațiile personale ale clienților sunt adunate frecvent de către roboți, ceea ce reprezintă un risc de securitate. De asemenea, au acces la toate datele din conversații, care includ informații private. Pentru ca companiile să câștige și să ne păstreze încrederea, trebuie să ia măsurile de precauție necesare pentru a proteja informațiile personale ale clienților lor. Proiectarea unui chatbot conversațional

Dezvoltare personalizată

Este recomandat să proiectați o dezvoltare de bot personalizată numai dacă cerințele companiei dvs. sunt deosebit de unice sau dacă are cazuri de utilizare deosebit de complicate. În aceste tipuri de circumstanțe, este foarte probabil ca platformele de bot gata de utilizare să nu poată oferi răspunsul special pe care compania dumneavoastră îl solicită.

Concluzie

Procesul de creare a unui chatbot combină elemente atât de artă, cât și de știință. Este o artă să-ți înțelegi clienții țintă și nevoile pe care le au și este o știință să poți transforma acele perspective în pași mici pentru a oferi o experiență clientului fără probleme.

Puteți atrage mai mulți clienți implicându-i într-o manieră interactivă dacă parcurgeți elementele fundamentale ale creării unui chatbot care au fost discutate anterior. 

Prin urmare, cu un chatbot bine conceput, puteți îmbunătăți experiența generală a clienților dvs. și puteți stimula legături puternice între compania dvs. și acești clienți. 

În mod clar, proiectarea unui chatbot implică mult mai mult decât ceea ce este descris în acest articol. Dacă, pe de altă parte, ești interesat să înveți cum să intri în domeniul interfețelor conversaționale, următorii zece pași ți-ar putea fi de folos: Atunci de ce pierzi timpul așteptând?