Cum v-ar putea ajuta chatbot în departamentul de marketing?

Introducere – Chatbot în departamentul marketing
Marketingul prin chatbot este o modalitate de promovare a produselor și serviciilor folosind un chatbot – o aplicație computerizată care interacționează cu utilizatorii cu ajutorul unor scenarii predeterminate sau AI. – Chatbot în departamentul marketing
Mărcile construiesc acest asistent virtual cu un constructor de chatbot și îl conectează la aplicații de mesagerie precum Facebook Messenger, WhatsApp, Snapchat, Telegram etc. sau îl adaugă pe site-urile lor web.
Chatbots este o modalitate inovatoare de a folosi programe de calculator pentru a automatiza interacțiunile cu potențialele de marketing și pentru a crește veniturile.
Este folosit pentru a se califica și a interacționa cu clienții potențiali non-stop, indiferent dacă echipa de marketing și vânzări este disponibilă online.
Scopul botului de marketing este să răspundă la întrebările de asistență și să se angajeze în discuții cu vizitatorii site-ului atunci când este necesar.
Poate ajuta companiile să-și promoveze produsele sau serviciile cu mesaje direcționate pentru a crește implicarea clienților și a crește vizibilitatea mărcii.
Cum vă poate ajuta un chatbot în marketing?
1.Măriți volumul conversațiilor de marketing – Chatbot în departamentul marketing
Marketingul este totul despre conversație.
Mărcile care gestionează bine comunicarea cu clienții ating întotdeauna un nivel mai ridicat de succes cu strategiile de marketing digital decât altele.
Deoarece chatboții pot automatiza o mare parte a procesului de marketing, veți avea mai multă lățime de bandă pentru a gestiona un volum mai mare de conversații și a închide mai multe apeluri de vânzări. Chatbot în departamentul marketing
Desigur, boții conversaționali vă vor ajuta să ajungeți la mai mulți clienți, să începeți mai multe conversații și să obțineți un angajament mai bun.
Prin urmare, afacerea dvs. trebuie să beneficieze de funcțiile chatbot pentru a-și consolida strategia de marketing și pentru a asigura valoare pentru clienți.
2. Ajutați clienții să ia decizii rapide – Chatbot în departamentul marketing
Cumpărătorii dvs. B2B nu numai că așteaptă răspunsuri prompte la întrebări, ci sunt și factorii de decizie care solicită aceste răspunsuri în orice moment al zilei.
Angajații dvs. nu pot face toate liniile pentru clienți 24/7 fără a le afecta negativ echilibrul dintre viața profesională și cea privată.
Chatboții vor economisi timp și costuri și nu numai că vă vor atrage clienții potențiali, ci și îi vor implica tot timpul.
Nu vă lăsați clienții potențiali să aștepte. Folosiți chatboți pentru a-i implica în timpul liber și direcționați-i către produsele sau serviciile dvs.
Acest lucru îi ajută să ia decizii mai rapide, menținându-i în fața concurenței tale. Chatbot în departamentul marketing
3. Răspunsul la întrebări importante în timpul unei călătorii de cumpărături
Înainte de a face o achiziție, clienții potențiali vor avea întrebări diferite.
Chatboții le pot oferi răspunsuri scrise, ceea ce este o alternativă mai bună și mai atractivă la întrebările frecvente scrise.
Acest proces asigură că, în momentul în care conducerea dumneavoastră are nevoie de asistență umanitară, ei vor avea răspunsurile la cele mai stringente întrebări.
Ei sunt deja logodiți și gata de convertire. De exemplu, chatbot-ul dvs. vă poate ghida potențialul către conținut relevant, cum ar fi postări de blog și videoclipuri.
Știați că 71% dintre cumpărătorii B2B vor citi conținutul blogului înainte de a efectua conversia?
4. Parte automată a procesului de marketing – Chatbot în departamentul marketing
Marketingul necesită efort, deoarece există atât de multe lucruri diferite de făcut pentru a transmite mesajul clienților.
De cele mai multe ori, companiilor le este greu să pună laolaltă munca și resursele necesare pentru a-și face marketingul de succes.
Boții conversaționali pot fi de mare ajutor în acest sens – fac marketingul mai ușor și mai eficient, mai ales în etapele incipiente, prin automatizarea anumitor procese.
Vă puteți baza pe chatbot pentru a gestiona comunicarea inițială și pentru a colecta orice detalii necesare de la clienți. Chatbot în departamentul marketing
5. Calificați automat clienții potențiali – Chatbot în departamentul marketing
Majoritatea companiilor nu se mai bazează doar pe reprezentanții de vânzări pentru a obține clienți potențiali.
Acum implementează chatboți pentru a automatiza procesele de calificare a clienților potențiali și a capta un număr bun de clienți potențiali.
Boții AI se dovedesc a fi un instrument excelent pentru calificarea automată a clienților potențiali, deoarece pot adresa întrebări relevante de precalificare vizitatorilor.
În plus, chatboții pentru generarea de clienți potențiali permit clienților să facă alegeri rapid, selectând opțiunea cea mai relevantă pentru ei. Chatbot în departamentul marketing
Ele fac mai atractiv pentru clienți să-și trimită informațiile de contact în loc să folosească metoda tradițională de completare a formularelor.
6. Programarea întâlnirilor
Un chatbot poate fi extrem de util pentru mărcile cu o singură persoană din orice industrie – saloane de coafură, antrenori de fitness, servicii DJ. Îl puteți conecta la Google Calendar și, în timp ce vă tunsați, vă mișcați corpul sau învârtiți vinilul, asistentul virtual se va ocupa de întâlniri.
Cu toate acestea, gestionarea întâlnirilor este o sarcină care necesită foarte mult timp, iar efectuarea acesteia manual poate însemna că resursele dvs. pot fi ocupate fără timp pentru alte probleme mai complexe.
Pentru a evita acest scenariu, ar trebui să apelați la automatizare, deoarece chatboții sunt un instrument excelent pentru a economisi timp cu întâlnirile.
Utilizarea marketingului prin chatbot face destul de ușor să programați, să modificați și să anulați întâlniri, fără nici un ajutor uman care poate ajuta cu ușurință la vânzări. Chatbot în departamentul marketing
Mai important, botul activat cu programul calendaristic și preferințele întâlnirii vă poate ajuta și să trimiteți invitații.
7.Măriți acoperirea mărcii dvs
Chatbot-urile bazate pe inteligență artificială de pe platformele de mesagerie din rețelele sociale vă pot permite afacerii să ajungă la un public mai mare rapid și ușor.
Puteți folosi acești roboți pentru a găsi o nouă bază de clienți pentru produsul dvs. și pentru a vă conecta fără a investi masiv într-un nou grup demografic.
În plus, marketingul prin chatbot poate ajuta și la generarea de clienți potențiali pe noi piețe, care pot asigura creșterea afacerii dvs. Chatbot în departamentul marketing
Beneficiile Marketingului Chatbot
Economisiți timp și bani
Un chatbot permite afacerii dvs. să servească mai mulți clienți cu mai puține resurse și efort. Spre deosebire de oameni, chatboții nu necesită un salariu și lucrează 24/7, ceea ce înseamnă că construirea unui chatbot este o investiție unică.
Ajută la împărțirea traficului – Chatbot în departamentul marketing
Chatbot-urile vă diversifică audiența, luând conversații în direcții diferite.
De exemplu, o persoană care arată interes pentru prețuri este probabil să fie o persoană interesantă, astfel încât chatbot-ul poate sugera ordinea corectă în chat.
Dacă oamenii au nevoie de mai multe informații, chatbot-ul ar trebui să ofere toate detaliile necesare despre produsul sau serviciul tău. Chatbot în departamentul marketing
Dați un răspuns rapid
Un răspuns rapid le permite utilizatorilor să-și rezolve problemele mai rapid și are ca rezultat o experiență de utilizator pozitivă pentru clienții tăi.
Dacă sunt executați corect, chatbot-ii vă vor îmbunătăți imaginea mărcii și vor crește sentimentul de încredere asociat companiei dvs.
Accelerează procesul de plată
Puteți folosi chatbots pentru a onora comenzile fără a duce utilizatorii pe site. Este nevoie de mai puțin timp și efort pentru clienții tăi să cumpere de la tine decât să comande și să plătească direct prin chat.
Pentru a face acest lucru, trebuie să conectați PayPal sau alt serviciu de transfer de bani la chatbot. Care sunt beneficiile magazinelor de comerț electronic!
5. Se potrivește oricărei afaceri
Puteți proiecta un chatbot pentru a acoperi o varietate de procese, indiferent dacă dețineți o mică afacere de familie sau o întreprindere uriașă. Chatbot în departamentul marketing
Crește implicarea – Chatbot în departamentul marketing
Potrivit Messenger People, aplicațiile de mesagerie precum Messenger, WhatsApp, WeChat etc. au o audiență uriașă de conversație – aproximativ 5 miliarde de utilizatori.
Aceasta înseamnă că veți putea interacționa cu un public țintă mai mare din întreaga lume.
Ajutați la cultivarea leadershipului
Cu marketingul prin chatbot, puteți muta clienții potențiali în josul pâlniei de vânzări ușor și rapid. Chatbot în departamentul marketing
Dacă vindeți pantofi, puteți să arătați diferite modele, culori, caracteristici – orice ar fi de dorit și să îi ajutați să decidă că serviciile dvs. își merită banii.
Oferă date pentru analiză
Toate datele colectate cu ajutorul chatbot-ului vă oferă o perspectivă asupra nevoilor și preferințelor publicului dvs.
Cu aceste date, vă puteți optimiza strategia de marketing prin chatbot, precum și marketingul general pentru a obține rezultate financiare și de comunicare mai bune.