Ce este chatbot marketing? Utilizări, beneficii, exemple și sfaturi

Introducere – Beneficiile chatbot marketing
Astăzi lumea se îndreaptă către automatizare. Cererea de interacțiune instantanee și satisfacție a clienților este peste tot. Și continuă să crească. Acest lucru este valabil mai ales în lumea marketingului. Beneficiile chatbot marketing
Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să depășești o strategie practică pe care o poate folosi echipa ta de marketing.
De ce este importantă automatizarea
Cu toate acestea, roboții și automatizarea bazate pe inteligență artificială sunt acum disponibile pentru a ajuta la gestionarea proceselor și, cel mai important, pentru a genera clienți potențiali pentru marketeri.
O modalitate de a vă automatiza strategia de marketing este să utilizați chatbot-uri în tendințele actuale de comerț electronic.
Această strategie de marketing digital vă permite să automatizați comunicarea și interacțiunea cu clienții prin intermediul aplicațiilor de mesagerie pe rețelele sociale sau pe paginile dvs. de destinație înainte de a recomanda ajutor unei persoane reale, dacă este necesar. Beneficiile chatbot marketing
Dar există mai mult, mult mai mult decât imaginație!
În acest blog conchidem:
- Ce este un Chatbot?
- Ce este Marketingul Chatbot?
- Cum folosim marketingul bot?
- Beneficiile Marketingului Chatbot
- Importanța marketingului prin chatbot
- Exemple de marketing prin chatbot
- Top 10 Sfaturi pentru Strategia de Marketing Chatbot
- Lucruri de evitat în Chatbot Marketing
- Și, în sfârșit, puncte de concluzie interesante
Ce este un Chatbot?
Pe scurt, un chatbot este un program de calculator sau un software care vă permite să automatizați conversațiile cu utilizatorii. Beneficiile chatbot marketing
Deoarece sunt bucăți de software sau programe, acestea pot fi personalizate pentru a răspunde solicitărilor sau alegerilor utilizatorilor.
De exemplu, ar putea întreba utilizatorul despre ce parte a afacerii ar dori să afle mai multe și să furnizeze informații sau ar putea ajuta clientul să aleagă cum dorește să interacționeze cu afacerea pentru a afla mai multe. (de exemplu, e-mail, SMS, e-mail etc.).
Majoritatea boților avansati se bazează pe inteligența artificială (AI) modernă, dar veți descoperi că majoritatea dintre ei sunt programați cu arbori de dialog prestabiliți și răspunsuri predefinite.
Dacă căutați pe web, veți găsi multe servicii terțe care facilitează crearea de arbori de chat pentru chatbot-uri fără a fi nevoie de abilități de dezvoltare sau de codificare experți. Este disponibil pentru toată lumea, mare sau mic.
Acum uită-te la corpul nostru principal și acesta este:
Ce este Marketingul prin Chatbot?
Companiile online folosesc din ce în ce mai mult chatboții în toate modurile posibile. Beneficiile chatbot marketing
Vedeți companii care folosesc chatboți pentru a implica vizitatorii site-ului, pentru a analiza întrebările clienților și pentru a ajuta generațiile de clienți potențiali.
Aceasta este o practică care poate crește pe măsură ce chatboții pot face față unor sarcini din ce în ce mai complexe.
În acest blog, vom arunca o privire asupra modului în care puteți folosi chatboții în eforturile dvs. de marketing.
Veți afla despre modul în care companiile folosesc chatbot-urile și despre beneficiile acestor aplicații. Sper că veți obține informații valoroase pe care le puteți aplica companiei dvs.
Chatbot Marketing
Marketingul prin chatbot este un fel de marketing în care ne promovăm produsele și serviciile prin utilizarea unui chatbot. Beneficiile chatbot marketing
Aplicațiile informatice care desfășoară conversații cu utilizatorii după locație au fost decise fie cu ajutorul AI.
Modelele folosesc un constructor de chatbot pentru a crea acest utilitar virtual, apoi îl conectează la aplicații de mesagerie precum Facebook Messenger, WhatsApp, Snapchat, Telegram etc. sau îl postează pe site-ul lor web.
Chatbot-urile pot fi folosite ușor și eficient pe piață.
Dezvoltarea marketingului prin chatbot a început să apară în plină desfășurare când Facebook a început să adauge informații despre roboți la funcțiile sale de mesagerie. Anterior, multe pagini de Facebook aveau mesageri neutilizați.
Adesea, clienții au pus întrebări sau și-au exprimat îngrijorarea că nu au primit niciun răspuns.
O strategie de marketing prin chatbot asigură că solicitările dumneavoastră de servicii pentru clienți nu rămân fără răspuns și, de asemenea, poate ajuta la generarea multor clienți potențiali și vânzări. Beneficiile chatbot marketing
Unde se folosesc chatbot-urile? Beneficiile chatbot marketing
Scopul fundamental al chatbot-urilor este să răspundă la întrebările clienților. Chatboții pot fi încă utilizați într-o varietate de contexte și vin într-o varietate de forme. Priviți-le mai jos:
1. Chatbot pentru asistenți virtuali:
În zilele noastre aproape toată lumea a auzit de Siri, Cortana, Alexa etc. și chiar le-a pus întrebări, de la seriosul „Deschide-mi calendarul” până la jucăușul „Ce culoare este cerul”!
Acești roboti de chat sunt asistenți virtuali care pot fi găsiți pe smartphone-uri, laptopuri, dispozitive inteligente de acasă etc. Pot fi utilizați pentru a apela oameni, a face programări și pentru a prelua informații de pe internet.
aproape ca o versiune tangibilă a unui ajutor personal!
2. Chatbot pentru serviciul clienți:
Aproape toate companiile folosesc chatboți pentru a ajuta consumatorii cu cele mai frecvente probleme pe care le întâmpină.
Acești roboti de chat de servicii pentru clienți pot ajuta clienții să navigheze cu ușurință pe site-urile web ale companiei, să răspundă la întrebări simple și să trimită clienții la agenții umani corespunzători de servicii pentru clienți dacă problemele lor sunt mai complicate.
De exemplu, dacă căștile dvs. Samsung nu mai funcționează, puteți contacta chatbot-ul pentru asistență pentru clienți pe site-ul web Samsung pentru a obține ajutor.
3. Chatbot de comerț electronic – Beneficiile chatbot marketing
Întreprinderile de comerț electronic folosesc chatboți pentru a facilita clienților lor finalizarea tranzacțiilor și pentru a obține asistență în cazul în care apar probleme.
Acești roboti de chat sunt special conceputi pentru a ghida utilizatorii prin întreaga tranzacție, de la pasul inițial de explorare a produselor pe un site web de comerț electronic până la pasul final al efectuării unei achiziții. Beneficiile chatbot marketing
Dacă cumpărați ceva de la Amazon, chatbot-ul vă poate ghida prin întreaga procedură de cumpărare online!
Cum folosim Chatbot Marketing?
Te ajută marketingul prin chatbot? Hai să aruncăm o privire.
1. Asistență pentru clienți
Chatbot-urile sunt disponibile pentru asistență automată 24/7 și reprezintă o modalitate excelentă pentru clienți de a vă accesa întrebările frecvente clar și concis.
De asemenea, sunt disponibile în mai multe locații și fusuri orare pentru clienții din întreaga lume. De exemplu, dacă afacerea dvs. din Marea Britanie operează și în India, un chatbot vă poate împiedica să vă dublați echipele de servicii clienți sau să organizați două schimburi pentru echipele dvs. de asistență.
2. Preluarea comenzilor – Beneficiile chatbot marketing
Acest lucru ar putea salva viața afacerilor de comerț electronic. Când un client potențial este fierbinte, chatbot-ul poate trimite o notificare clientului, solicitându-i să plaseze o comandă sau să recomande anumite produse de care ar putea fi interesați.
3. Programarea întâlnirilor – Beneficiile chatbot marketing
Cu chatbots, puteți face rapid și ușor pentru clienți să-și rezerve următoarea întâlnire cu dvs.
Puteți face acest lucru conectându-vă calendarul la un chatbot, care va cere apoi clienților potențiali o dată, oră și informații de contact pentru a programa o rezervare în timp ce sunteți ocupat cu alte sarcini.
Acest lucru poate fi util în special pentru companiile de servicii, cum ar fi saloanele de înfrumusețare sau centrele de fitness.
4. Promovarea produsului
Promovarea serviciilor și produselor ar trebui să fie o parte integrantă a campaniei dvs. de marketing actuale.
Boții de marketing vă pot ajuta cu o sarcină care necesită timp prin promovarea produsului și afișarea ofertei dvs. pentru a încuraja clienții să-l verifice.
Așteptați-vă să împărtășiți actualizări și știri cu clienții dvs. sau potențialii clienți în aceste zile.
Deși acest lucru poate deveni prea mult odată cu apariția e-mailurilor și a notificărilor, acestea le pot primi zilnic.
Chatbot-urile vă permit să partajați actualizări și știri cu publicul dvs. atunci când este relevant, cum ar fi atunci când sunt pe pagina dvs. Ajutându-te să te conectezi cu publicul tău fără a-i sta în cale.
Cunoscând elementele de bază, să aruncăm o privire la câteva dintre beneficiile marketingului prin chatbot.
Beneficiile Chatbot Marketing | beneficii chatbot
Există multe beneficii pentru marketingul prin chatbot. O să ne luăm ceva timp acum ca să trecem prin ele.
1. Crește-ți resursele – Beneficiile chatbot marketing
Unul dintre aspectele cheie ale marketingului este acela de a genera interes și de a conduce cât mai rapid și eficient posibil. Beneficiile chatbot marketing
Utilizând marketingul Chatbot, putem economisi timp și bani și ne putem atinge obiectivele. La fel ca oamenii de la HubSpot, chatbot-urile permit afacerii dvs. să se angajeze într-o călătorie completă a clienților cu mai puține resurse.
Nu trebuie să plătiți pe alții, chatboții lucrează gratuit și sunt disponibili 24/7.
Economiile de neegalat prin intermediul unui chatbot pe drumul către o piață sau o piață sunt adesea rezultatul unei investiții unice, care vă va permite să vă atingeți obiectivele și obiectivele de afaceri pe termen lung.
2. Creșteți angajamentul și vânzările – Beneficiile chatbot marketing
Chatboții pot crește implicarea clienților pe site-ul dvs. și pot crește vânzările prin marketing prin chat.
De asemenea, vă puteți configura chatbot-urile de marketing pentru a colecta comenzi și a conduce clienții în canalul de vânzări. Acest lucru este deosebit de util, deoarece proiectele de cercetare Juniper arată că cheltuielile pentru chatbot vor crește de la 7,3 miliarde USD în 2019 la 112 miliarde USD până în 2023.
3. Oferiți un răspuns rapid clienților
Construirea unei afaceri agile este cheia pentru îmbunătățirea experienței clienților. Chatbot-urile permit utilizatorilor să răspundă instantaneu.
Aceasta înseamnă că utilizatorii își pot rezolva rapid problemele, ceea ce are un impact pozitiv asupra experienței utilizatorului. Când sunt utilizați cu moderație, chatbot-ii pot ajuta la creșterea imaginii mărcii, a angajamentului și a încrederii.
4. Distribuiți traficul
Chatboții pentru marketing vă pot ajuta să distribuiți trafic și să vă promovați produsele către publicul potrivit.
Acest lucru este foarte important deoarece cercetările arată că aproximativ 77% din rentabilitatea investiției (ROI) a unei companii provine din comunicări fragmentate și direcționate.
Puteți folosi chatbots ca parte a strategiei principale de marketing. Cu răspunsuri automate la acțiunile utilizatorilor, chatboții vă pot ajuta să segmentați traficul site-ului dvs.
Să vedem un exemplu, dacă cineva își arată interesul față de prețul tău sau de unul dintre produsele din colecția ta, chatbot-ul îl va recunoaște ca un lead cald.
În funcție de acest segment de utilizatori, chatboții îi pot adăuga la momentul potrivit.
5. Disponibilitate 24/7 – Beneficiile chatbot marketing
Chiar dacă un potențial client navighează pe site-ul tău la ora 3 dimineața, un chatbot de marketing este gata să facă recomandări și să ajute la comenzi.
Acest lucru poate îmbunătăți experiența de cumpărături și vă poate oferi mai multe vânzări, mai ales că aproximativ 51% dintre clienții dvs. se așteaptă să fiți disponibil 24/7.
6. Economisiți timp și bani – Beneficiile chatbot marketing
Un chatbot permite afacerii dvs. să servească mai mulți clienți cu mai puține resurse și efort.
Spre deosebire de oameni, chatboții nu necesită plată și funcționează 24/7, ceea ce înseamnă că construirea unui chatbot este o investiție unică.
7. Potrivit pentru orice afacere
Puteți crea un chatbot pentru o varietate de procese, indiferent dacă dețineți o mică afacere de familie sau o întreprindere mare.
Este un canal de marketing unic, iar Botrise vă permite să creați chatboți pentru Facebook Messenger și Instagram.
8. Accelerează procesul de plată
Puteți folosi chatbots pentru a finaliza plățile, fără ca clientul să fie nevoie să iasă din fereastră.
Acest lucru înseamnă că clienții dvs. pot comanda și plăti în vrac, ceea ce necesită mai puțin timp și efort. Pentru a face acest lucru, va trebui să conectați un serviciu de transfer de bani, cum ar fi Paypal, la chatbot.
Dar cât de rapid și eficient funcționează!
9. Analiza datelor
Chatbot-urile vă permit să colectați și să agregați mai multe date și valori ale clienților. Aceste date vă permit să vă faceți o idee despre preferințele și nevoile publicului dvs.
Folosind aceste date, vă puteți optimiza și personaliza întreaga strategie de marketing pentru a vă ajuta să obțineți rezultate financiare și de comunicare mai bune, cel puțin nu o strategie de chatbot.
10. Calificarea pistelor de vânzare
Cercetările arată că companiile care răspund în termen de o oră de la primirea unei interogări se pot împiedica de șapte ori mai des.
Prin urmare, asigurați-vă că afacerea dvs. răspunde solicitărilor clienților cât mai curând posibil.
Chatboții pentru marketing pot face acest lucru în orice moment al zilei, oferind și oferind oportunități de creștere a vânzărilor. Beneficiile chatbot marketing
Acestea au fost principalele puncte care v-au arătat beneficiile implementării unei strategii de marketing prin chatbot. Să aflăm de ce este important marketingul prin chatbot?
Importanța marketingului prin chatbot
Chatbot-urile oferă o modalitate pentru o companie și vizitatorii site-ului de a interacționa.
Vă ajută să creșteți numărul de solicitări pe care le puteți gestiona și vă oferă asistență 24 de ore din 24.
Deci, dacă un client are o întrebare despre produsul dvs. la ora 2 dimineața, poate oricând să vorbească cu chatbot-ul dvs. pentru a obține un răspuns.
Capacitatea de a oferi un sprijin sporit fără o creștere favorabilă a resurselor umane are ca rezultat economii de costuri.
Se estimează că marketingul prin chatbot a redus costurile cu serviciile clienților cu 30%
În mod surprinzător, având în vedere beneficiile chatbot-urilor, aceștia sunt utilizați în toate domeniile de afaceri. Având în vedere acest lucru, să ne uităm la exemple uimitoare de marketing prin chatbot.
Exemple de marketing prin chatbot
Multe companii folosesc chatbot-uri de învățare automată în scopuri de marketing.
Unii au chatboți activați cu inteligență artificială care își ajută echipele de vânzări să îmbunătățească experiența clienților, să adune clienți potențiali calificați și să stimuleze vânzările.
Alții folosesc un program de calculator ca parte a unui grup de sprijin pentru a oferi asistență în timp real.
Să ne uităm la câteva exemple.
- Match.com
Ca parte a strategiei sale de marketing pe rețelele sociale, Match.com a lansat un chatbot de mesagerie numit Lara pentru a ajuta clienții să găsească persoana potrivită.
Folosește tehnici de procesare a limbajului natural pentru a comunica cu ei, punându-le întrebări personale într-o conversație generală pentru a afla ce caută un potențial participant.
Lara potrivește apoi clienții cu potențiali parteneri potențiali selectați pe baza negocierilor.
- Spotify
O altă companie care a profitat din plin de Facebook messenger este Spotify.
Ei și-au încorporat, de asemenea, chatbot-ul în funcția Messenger ca o extensie socială ușor accesibilă a platformei lor de streaming audio. Beneficiile chatbot marketing
Cu câteva întrebări simple, clienții pot primi recomandări personalizate de playlist în funcție de stilul lor preferat, de ceea ce fac sau chiar de starea lor de spirit.
De asemenea, le puteți partaja direct persoanelor de contact de pe Facebook prin Messenger.
Servește ca o formă rapidă și ușoară de marketing organic pentru Spotify și, de asemenea, permite clienților să profite la maximum de platforma muzicală într-un mod incredibil de distractiv și personal.
- H&M
Pentru marketing, acest chatbot permite clienților să caute produse și disponibilitatea acestora.
Clientul poate face clic pe una dintre opțiuni și poate introduce un cuvânt cheie sau o fotografie pentru a găsi ceea ce caută.
Acum să trecem la crearea unei strategii.
11. Beneficii Chatbot pentru clienți
Cerința de a fi accesibil în orice moment se află în centrul popularității în creștere a chatbot-urilor în diferite sectoare.
În plus, dacă compania dvs. dorește să interacționeze cu clienții 24/7 și să le îmbunătățească experiența, va trebui în cele din urmă să implementeze un bot.
Acest lucru va crește satisfacția clienților prin gestionarea rapidă și eficientă a cererilor.
Chatbot-urile moderne oferă mai multe beneficii utilizatorilor și sunt extrem de sofisticate.
Fiabilitate în răspunsuri – Chatboții pot ajuta organizațiile să mențină un nivel ridicat de consistență în răspunsurile lor și să îmbunătățească experiența consumatorului cu marca.
Omnicanal – Boții bazați pe inteligență artificială au capacitatea de a oferi mesaje omnicanal, permițând clienților să interacționeze cu mărcile pe Facebook, site-uri web și alte platforme.
Personalizare – Prin implicarea clienților în dialoguri unu-la-unu, păstrând un ton natural și excelând în comunicarea interactivă, roboții pot asigura o notă de personalizare. Beneficiile chatbot marketing
Multilingv – Compania dvs. poate configura botul de vânzări pentru a răspunde întrebărilor consumatorilor în limba lor maternă și pentru a-și extinde acoperirea către noi piețe sau regiuni.
Comandă fără asistență umană – Datorită automatizării alimentate de boți, clienții pot plasa comenzi sau finaliza tranzacții fără nicio asistență din partea unui om.
S-ar putea să reinventați semnificativ serviciul pentru clienți cu ajutorul chatbot-urilor care au abilități de inteligență artificială și de învățare automată.
12. Beneficiile Chatbot-urilor pentru companii
Când vine vorba de construirea de relații puternice cu clienții, chatboții pot fi un instrument foarte util.
Prin conectarea și interacțiunea cu vizitatorii site-ului, compania dumneavoastră îl poate folosi pentru a crea conexiuni de durată.
Prin încorporarea chatbot-urilor, puteți crește serviciul pentru clienți și vânzările, pe lângă atingerea obiectivelor de marketing.
Un chatbot poate îmbunătăți comunicarea cu consumatorii într-o varietate de moduri și poate promova expansiunea corporativă.
- Creșteți implicarea clienților
- Consolidați generarea de lead-uri
- Reduceți costul serviciului pentru clienți
- Observați datele consumatorilor pentru a obține înțelegere
- Creați un plan de marketing conversațional.
- Atingerea umană și automatizarea în echilibru
- satisface asteptarile clientilor
- Atingeți scalabilitatea suportului
- Eficientizați procesul de integrare pentru clienți
- Îmbunătățiți experiența clienților
Să trecem peste avantajele chatbot-urilor mai în profunzime.
1. Creșteți implicarea clienților
Companiile pot crește implicarea consumatorilor prin utilizarea chatbot-urilor.
Interacțiunea poate fi împinsă pe baza datelor utilizatorului și poate fi făcută mai interactivă prin implementarea de chatbot-uri conversaționale AI.
Deoarece boții pot oferi răspunsuri regulate, puteți evita să oferiți clienților informații inutile.
În plus, este mai probabil ca clienții să rămână pe site-ul dvs. mai mult timp și să continue dialogul dacă primesc răspunsuri pertinente și prompte.
Cum să profitați la maximum de chatbot pentru a îmbunătăți implicarea clienților
Conversațiile cu o notă umană pot fi conduse de chatbot, care sunt suficient de inteligenți pentru a evalua răspunsurile pe baza informațiilor și istoricului clienților.
Reacție în timp real – Compania dvs. poate utiliza boți pentru a oferi clienților răspunsuri prompte în timp real și pentru a-i împiedica să treacă la rivali.
Așteptările clienților pentru răspunsuri rapide unu-la-unu pot fi satisfăcute cu un chatbot, care, de asemenea, le poate îmbunătăți experiența cu marca dvs.
2. Îmbunătățiri ale Lead Generation
Capacitatea de a implica clienții cu mesaje individualizate pe tot parcursul călătoriei lor este un punct forte al boților foarte evoluați de astăzi.
În realitate, compania dvs. poate angaja chatboți pentru a ajuta clienții să ia decizii rapide prin generarea de clienți potențiali.
Pentru a convinge vizitatorii pentru generarea de lead-uri și rate de conversie mai mari, roboții AI pot folosi un test prestabilit.
Asuntoyhtymä, o firmă finlandeză de investiții imobiliare, este o ilustrare minunată a modului de utilizare a chatbot-urilor pentru a genera clienți potențiali. Pentru a le oferi clienților o modalitate simplă de a lua legătura, a integrat un chatbot giosg pe portalurile de proprietate.
Compania a construit două formulare de contact distincte, unul pentru cererile de închiriere și celălalt pentru programarea unei vizionari, iar în doar trei luni au fost generate 300 de clienți potențiali noi.
Cum pot fi folosiți chatbot-urile pentru a genera clienți potențiali?
O mai bună calificare a clienților potențiali: punând întrebări pertinente și trimițând clienții potențiali către echipa de vânzări pentru o conversie rapidă a vânzărilor, roboții califică clienții potențiali.
Dacă personalul este ocupat sau indisponibil, un șablon de chatbot pentru rezervarea unei întâlniri poate ajuta la programarea unei întâlniri.
O mai bună creștere a clienților potențiali — Pe baza călătoriei clientului, clienții potențiali calificați sunt apoi alimentați.
Un chatbot, de exemplu, poate crește conversiile vânzărilor la un magazin online, interacționând cu clienții și oferind recomandări personalizate, oferte de pachete sau cupoane de reducere.
13. Reduceți costul serviciului pentru clienți – Beneficiile chatbot marketing
Implementarea Chatbot este o investiție în reducerea costului serviciului pentru clienți.
Puteți economisi bani suplimentari investind în chatboți în loc să angajați mai mult personal de asistență.
O afacere poate reduce costurile într-o varietate de moduri cu ajutorul chatbots:
- Salariile
- Instruire
- Infrastructură
În mod similar, utilizarea chatbot-urilor AI pentru asistența clienților are diverse avantaje;
- Reduceți disponibilitatea chatului în orele de vârf.
- Automatizați operațiunile comune de afaceri
- Permiteți noi paradigme de servicii pentru clienți
În plus, roboții AI pot fi extinși fără a suporta costuri suplimentare în timpul vârfurilor de afaceri.
În plus, roboții economisesc mulți bani și îmbunătățesc rezultatul, asigurându-se că clienții au o experiență de brand mai simplă și mai simplă.
14. Urmăriți informațiile despre consumatori pentru a obține informații
Prin urmărirea datelor utilizatorilor, chatboții sunt o modalitate excelentă de a studia comportamentul consumatorilor și de a urmări tendințele de cumpărare.
Folosind aceste informații, companiile își pot vinde produsele în moduri noi și pot ajunge la un public mai larg.
Similar cu aceasta, boții pot fi folosiți pentru a colecta informații prin întrebări simple, pentru a îmbunătăți produse sau pentru a îmbunătăți site-urile web.
Renumita companie de cosmetice Sephora a lansat un chatbot în colaborare cu serviciul de chat Kik.
Clienții au șansa de a folosi chatbot-ul pentru a solicita recenzii despre produse, pentru a cere sfaturi despre frumusețe și pentru a primi produse sau videoclipuri relevante în schimb.
Cele mai bune metode de utilizare a chatbot-urilor pentru a colecta datele clienților
Creați profiluri de clienți – Compania dvs. poate folosi chatboți pentru a colecta informații despre clienți, cum ar fi numele, informațiile de contact etc., și pentru a face acest lucru prin crearea unui profil de client.
Trimiteți notificări push – Prin trimiterea de alerte push în timp util și frecvent, boții pot ajuta la păstrarea clienților existenți.
Oferirea clienților specificații despre produse, precum și sugestii relevante de conținut este posibilă pentru mărcile cu roboți bazați pe inteligență artificială.
15. Veniți cu un plan de marketing conversațional.
Interacțiunile în timp real cu clienții se află în centrul marketingului conversațional, care își propune să ajute clienții să mute clienții de-a lungul canalului de vânzări.
Vă poate ajuta compania să dezvolte interacțiuni reale cu consumatorii și experiențe reale.
Interacționând cu clienții prin mesaje personalizate și chatbot-uri inteligenți, firmele care folosesc chatbot-uri pentru marketing pot crește ratele de conversie. Beneficiile chatbot marketing
Oferind clienților posibilitatea de a plasa comenzi pentru alimentele lor preferate dintr-o varietate de opțiuni de meniu, Domino’s AnyWare ridică ideea de marketing conversațional.
Avantajele marketingului conversațional
Atrageți mai mulți clienți potențiali – Când vizitatorilor li se oferă opțiunea de a începe o discuție pe site-ul dvs., în loc să completeze mai întâi formularele, afacerea dvs. poate implica mai mulți clienți potențiali.
Răspunde consumatorilor în mod individual – Boții pot să nu fie printre cele mai bune exemple de marketing de gherilă, dar totuși pot face mai simplu să răspunzi la întrebările clienților pe o bază unu-la-unu și să evite lead-ul tipic fix. pâlnie plină cu inițiative de marketing.
Îmbunătățiți experiența clienților – Marketingul conversațional își propune să reducă interacțiunile negative pe care clienții le au cu IVR sau liniile de servicii pentru clienți.
16. Combinați Interacțiunea umană și Automatizarea – Beneficiile chatbot marketing
Mărcile pot oferi un serviciu perfect pentru clienți, îmbinând tehnologia AI cu o notă umană.
În mod similar, combinând chatbot cu software-ul de chat live, oferiți clienților posibilitatea de a se autoservi și de a interacționa cu un agent uman atunci când este necesar.
Compania dvs. poate oferi ajutor în timp real, poate răspunde rapid la întrebări și poate crește satisfacția clienților prin folosirea chatbot-urilor activate de AI ca canal principal.
Cu toate acestea, pot exista momente în care botul nu poate discerne intenția utilizatorului din cerere, caz în care este necesară o predare umană.
Din acest motiv, ar trebui să fiți conștienți de diferențele dintre chatbot și chat live și să vă străduiți să le combinați pentru un serviciu îmbunătățit pentru clienți.
O ilustrare fantastică a modului în care site-urile web pot folosi chatbot-urile și chatul live în mod inteligent pentru a determina rapid intenția utilizatorului și pentru a îmbunătăți experiența clienților este oferită de compania de telemedicină American Well.
Cum pot coexista automatizarea și interacțiunea umană?
Agenții care sunt disponibili pentru chat-ul live pot rezolva întrebări dificile care necesită discuții aprofundate, fără a lăsa consumatorii să aștepte. Beneficiile chatbot marketing
Clienții primesc un răspuns în timp real atunci când trec de la un chatbot la un chat live, oferindu-le cea mai bună experiență hibridă.
Chat-ul live și integrarea chatbot-ului pot ajuta companiile să interacționeze cu clienții într-un mod inteligent pe tot parcursul zilei.
17. Îndeplinirea așteptărilor clienților
Clienții anticipează răspunsuri prompte la întrebările sau reclamațiile lor.
Pe măsură ce chatboții devin mai inteligenți, companiile îi pot folosi pentru a satisface așteptările clienților prin automatizarea unora dintre interacțiunile tipice.
Clienții nu vor trebui să aștepte ca agenții umani să comunice cu ei datorită automatizării, care este unul dintre cazurile de utilizare a chatbot.
Acest lucru va îmbunătăți, fără îndoială, experiența lor cu afacerea și va crește păstrarea.
Orientări pentru utilizarea chatbot-urilor pentru a satisface așteptările consumatorilor
Interacțiuni proactive – Companiile pot folosi roboți pentru a comunica cu clienții într-o manieră proactivă, a le răspunde rapid și a obține rate de deschidere mai mari decât e-mailul.
Experiență personalizată – Un chatbot poate fi foarte util atunci când vine vorba de a oferi clienților o experiență personalizată în multe puncte de contact, deoarece acest lucru poate afecta ratele de conversie și vânzări.
Se poate obține o direcționare eficientă și se poate crește implicarea clienților prin utilizarea chatbot-urilor pentru a transmite material vizual și a oferi informații despre produse, oferte, reduceri etc.
18. Atingeți scalabilitatea suportului
Având opțiunea de a extinde asistența ar trebui să se situeze întotdeauna printre obiectivele de top pentru orice firmă axată pe client.
În plus, prin atingerea scalabilității suportului, va fi capabil să facă față oricărei creșteri de trafic, cum ar fi cea din sezonul de vacanță sau orele de vârf, fără a necesita cheltuieli mari.
Aici este locul în care chatboții sunt la îndemână, deoarece se asigură că compania dvs. poate gestiona discuțiile în timpul orelor de vârf fără a fi nevoie să angajeze mai mult personal de asistență sau să le ofere instruire etc. Beneficiile chatbot marketing
Multe restaurante folosesc chatboți pentru a aborda situațiile în care cererea crește, comenzile clienților cresc și o forță de muncă mică nu poate face față. Chatbot-urile sunt folosite de companii binecunoscute pentru a programa livrările de pachete, inclusiv Taco Bell și Domino’s.
În ce moduri îți pot extinde suportul chatbot-ii?
Fără a cheltui bani sau resurse suplimentare, puteți crește eficiența companiei dvs. utilizând șabloane de chatbot pentru asistența clienților.
Indiferent la ce oră din zi sau câți clienți vă contactează, chatboții bazați pe inteligență artificială sunt capabili să gestioneze mii de conversații și să răspundă la fiecare întrebare imediat.
Cu roboții, puteți scala serviciul și puteți gestiona un volum mare de chat-uri fără a afecta costurile de a face afaceri.
19. Simplificați procesul de integrare pentru clienți
Clienților le place să fie conduși și tratați bine.
Indiferent de câte lecții sau ghiduri de conținut oferiți, o oarecare rezistență la găsirea informațiilor pe cont propriu va fi în continuare prezentă.
Clienții preferă de fapt companiile care îi îndreaptă în direcția corectă.
Desfășurarea unui chatbot pe site de către compania dvs. pentru a informa clienții și pentru a eficientiza procesul de onboarding poate fi de ajutor în această situație.
Chatboții vă pot ajuta să vă finalizați cu succes procesul de integrare, așa cum demonstrează cazul Wishberry, un cunoscut site de crowdfunding pentru artiștii creativi.
Cum pot fi folosiți chatbot-urile pentru integrarea clienților?
Chatboții au capacitatea de a pune întrebări, de a obține răspunsuri și apoi de a arăta clientului calea către orice caută. Beneficiile chatbot marketing
Boții pot ajuta mărcile să direcționeze clienții către locația cea mai potrivită pentru informațiile de care au nevoie pentru a lua decizii informate.
Implementarea chatbot-urilor poate ajuta la determinarea a ceea ce un consumator a găsit sau nu în ordine și puteți folosi aceste cunoștințe pentru a muta în mod inteligent clienții de-a lungul canalului de conversie.
O experiență îmbunătățită a clienților poate fi obținută în timpul călătoriei de cumpărare prin personalizarea interogărilor adresate de un chatbot.
Tipuri de chatbot
Există controverse cu privire la numărul de tipuri distincte de chatboți care există și ce ar trebui să le eticheteze industria, deoarece chatboții sunt încă o tehnologie de afaceri relativ nouă.
Următoarele sunt câteva exemple de tipuri populare de chatbot:
1. Chatbot cu scripturi sau cu răspuns rapid
Acestea servesc ca un arbore de decizie ierarhic și sunt cel mai simplu tip de chatbot.
Acești chatbot comunică cu utilizatorii punând întrebări predeterminate care continuă până când chatbot-ul răspunde la întrebarea utilizatorului.
Chatbot-ul bazat pe meniu este comparabil cu acesta prin faptul că le cere utilizatorilor să aleagă opțiuni dintr-o listă sau un meniu predeterminat pentru a înțelege mai bine dorințele utilizatorului.
2. Chatbot-uri bazate pe recunoașterea cuvintelor cheie
Acești roboti de chat sunt puțin mai sofisticați; ei încearcă să asculte utilizatorul în timp ce scrie și apoi răspund folosind cuvinte din comentariile clienților.
Pentru a răspunde eficient, acest bot combină cuvinte cheie personalizabile de utilizator și AI. Din păcate, acești roboti de chat au probleme cu cuvintele cheie suprautilizate sau cu întrebări repetate. Beneficiile chatbot marketing
3. Chatbot-uri hibride
Acești roboti de chat integrează funcții de la roboți care folosesc recunoașterea cuvintelor cheie și meniurile.
Dacă identificarea cuvintelor cheie nu reușește, utilizatorii pot selecta dintre opțiunile din meniul chatbot-ului sau pot primi răspuns direct la întrebările lor.
4. Chatbot contextuali
Acești chatbot-uri necesită o abordare centrată pe date, deoarece sunt mai complicate decât altele. Ei învață și se dezvoltă de-a lungul timpului folosind discuțiile și interacțiunile utilizatorilor de care își pot aminti datorită AI și ML. Acești roboți nu se bazează doar pe cuvinte cheie; ei învață și din întrebările pe care le pun clienții și modul în care le pun.
5. Chatbot cu voce
Viitorul acestei tehnologii constă în chatbot-uri ca acesta. Chatbot-urile cu voce activată folosesc vorbirea utilizatorului ca intrare pentru a inspira activități sau răspunsuri creative. Beneficiile chatbot marketing
Acești roboti de chat pot fi realizati de dezvoltatori care utilizează recunoașterea vocii și API-uri de text-to-speech. Siri de la Apple și Amazon Alexa sunt două exemple.
Cu ce te poate ajuta un chatbot?
- plasarea cererilor
- Serviciu clienți
- aranjarea întâlnirilor
- urmând ordine
- partajarea de actualizări și știri
Să discutăm câteva dintre sarcinile pe care un chatbot le poate îndeplini pentru compania dvs. acum că suntem conștienți de ce sunt esențiale pentru marketing.
Permite plasarea comenzilor:
- Un chatbot este un salvator dacă dețineți un magazin online care oferă îmbrăcăminte, alimente, accesorii etc.
deoarece permite preluarea comenzilor direct în chat. Un chatbot poate restrânge căutarea cel puțin dacă un utilizator nu este pregătit să facă o achiziție înainte de a contacta o persoană live.
Ar fi benefic ca un magazin de alimente ecologice să determine ce legume are nevoie clientul înainte de a se adresa reprezentantului de vânzări.
Furnizarea de servicii pentru clienți:
- Pentru furnizarea de întrebări frecvente, un chatbot este un asistent fantastic. Pe lângă faptul că funcționează continuu, chatbot-ul ajută la rezolvarea problemei diferitelor fusuri orare.
Un chatbot ar ajuta la evitarea necesității de a angaja asistență pentru clienți pe o bază dublă pentru o organizație de consultanță financiară cu sediul central în SUA și majoritatea clientelei sale în India.
Organizarea intâlnirilor:
- Pentru companiile cu o singură persoană din orice domeniu, cum ar fi saloanele de coafură, antrenorii personali și serviciile DJ, un chatbot poate fi destul de benefic.
Poate fi conectat la Google Calendar, astfel încât asistentul dvs. virtual să poată gestiona întâlnirile în timp ce tundeți părul, vă deplasați sau rotiți înregistrări.
Următoarele comenzi :
- Trebuia să ajungă în trei zile, dar nu am primit niciodată pachetul.
Acești roboți de chat te eliberează de necazurile care vin cu vânzarea articolelor de fiecare dată.
În timp ce un chatbot mai complex poate urmări pachetele, unul mai simplu poate alerta automat un utilizator când un pachet este expediat sau livrat. Beneficiile chatbot marketing
Nu ar fi fantastic să solicitați o recenzie câteva săptămâni mai târziu și să prezentați un alt produs?
Partajarea de actualizări și știri:
- Când clienții interacționează pentru prima dată cu afacerea dvs., puteți sugera că le veți oferi cele mai recente informații, cum ar fi noile colecții de îmbrăcăminte și prezentări de modă.
Puteți menține comunicarea cu publicul și crește implicarea utilizând un chatbot.
Top 10 Sfaturi pentru Strategia de Marketing Chatbot | beneficii chatbot
Chatboții pot reduce decalajul dintre vizitatori și clienți.
Îți pot împărți audiența și pot transmite mesajul potrivit persoanelor potrivite.
Drept urmare, vă pot crește vânzările și vă pot îmbunătăți experiența clienților. Dar de ce ar trebui să țineți cont atunci când vă proiectați prima campanie de marketing prin chat?
1. Stabiliți obiective – Beneficiile chatbot marketing
Trebuie să știi care sunt obiectivele tale pentru a măsura cât de reușită este strategia ta de chatbot.
Prin urmare, echipa dvs. de marketing trebuie să stabilească obiective și să determine valorile pe care le veți folosi pentru a măsura rezultatele.
Unele dintre obiective ar putea fi creșterea vânzărilor, creșterea numărului de abonați sau îmbunătățirea experienței de cumpărături pentru clienți. Beneficiile chatbot marketing
2. Întrebări frecvente pentru afacerea dvs. – Beneficiile chatbot marketing
Pentru a maximiza utilitatea chatbot-ului dvs., trebuie să definiți întrebările frecvente.
Asa ca trebuie să studiați cele mai frecvente preocupări, întrebări și preocupări pe care clienții dvs. le au cu privire la afacerea dvs.
Puteți face acest lucru analizând datele clienților existente, trimițând un sondaj pentru clienți și primind feedback de la echipa dvs. de succes a clienților.
3. Folosiți un furnizor de chatbot
Să fim clari: folosirea unei companii de marketing cu chatbot-uri nu este același lucru cu utilizarea unei agenții de marketing. Ei îți oferă software-ul, dar tu îți creezi chatbot-ul.
Utilizarea unei platforme chatbot este mai ușoară, mai rapidă și mai ieftină decât să o dezvolți pe propria ta. Pentru a economisi timp și frustrare, ar trebui să utilizați o companie care oferă chatbot-uri AI pentru marketing.
4. Utilizați chatbot-urile potrivite pentru marketing
Există multe tipuri de chatbot și fiecare are un scop diferit. Așadar, asigurați-vă că alegeți roboți care sunt construiți în scopuri de marketing.
Iată câțiva dintre chatboții pe care îi puteți folosi pentru marketing:
- Chatbot cu recomandări de produse
- Comanda chatbot-uri
- Fă o întâlnire cu chatbots
- Chatbots pentru gestionarea Social Media Handle
5. Creați tuneluri speciale de conversație.
Chatbot-ul tău ar trebui să fie foarte special atunci când rezolvi probleme.
Orice pas, altul decât o sarcină specifică, va fi o experiență neplăcută pentru utilizatori, deoarece chatboții sunt încă limitati în a înțelege ce își doresc oamenii.
Limitați alegerea utilizatorului de comentarii și creați un tunel de conversație – unul pentru fiecare sarcină, cum ar fi răspunsul la întrebări frecvente, confirmarea comenzilor sau programarea întâlnirilor.
Dacă chatbot-ul dvs. nu înțelege o întrebare, spuneți-le oamenilor că pot contacta persoana respectivă în orice moment.
6. Dă-i voce botului tău – Beneficiile chatbot marketing
Vocea chatbot-ului dvs. de marketing ar trebui să se potrivească cu marca dvs.
Deci, dacă sunteți un magazin de articole funerare, probabil că barca dumneavoastră nu ar trebui să fie o mizerie. Cu toate acestea, dacă sunteți un magazin online care vinde jucării pentru copii, faceți-vă chatbot-ul distractiv și amuzant.
Chatboții ar trebui să vă reprezinte afacerea cât mai exact posibil.
7. Faceți-vă botul să iasă în evidență
Deoarece scopul unui chatbot este de a imita conversația unei persoane reale, dați-i un nume în funcție de industria dvs.
Dacă predați programare, să fie cod, dacă oferiți servicii de închiriere de mașini.
Asigurați-vă că stilul de comunicare este în mod formal legat de imaginea generală a mărcii dvs. și de alte stiluri informale pentru locația dvs., și anume servicii financiare, medicale, de asigurări și alte servicii.
8. Utilizatorii pot discuta prin reclamele Facebook
Puteți crea un chatbot Facebook Messenger care interacționează cu utilizatorii prin interogarea produsului.
Apoi creați câteva reclame pentru pagina dvs. de Facebook care îi vor ghida pe potențialii clienți să discute cu Messenger.
În acest fel, puteți crește implicarea, vă puteți prezenta produsele într-un mod distractiv și puteți îmbunătăți ratele de clic din magazinul dvs. de comerț electronic. Beneficiile chatbot marketing
Pentru Facebook Messenger și, de asemenea, pentru Instagram, vă puteți baza pe Botrise Chatbot sau aveți încredere.
Chatbot-ul Botrise vă oferă cea mai bună experiență pentru clienți și satisfacție 100%. Pentru a afla mai multe despre ofertele, cadourile și funcțiile uimitoare ale chatbot-ului Botrise, trebuie să vizitați Chatbotul Botrise.
9. Solicitare de date
Este o idee bună să le cereți utilizatorilor să partajeze anumite date, cum ar fi numele, vârsta, locația lor etc.
Motivația ta este de a oferi o modalitate de comunicare în viitor. În plus, cereți audienței să-și lase adresa de e-mail pentru a continua să comunice pe alte platforme dacă conversația nu este bună pentru ei.
10. Urmăriți performanța
Utilizați cercetările și valorile pentru a lucra cu echipa dvs. de marketing. Acesta va oferi informații pe care le puteți folosi pentru a promova serviciile clienților dvs.
De asemenea, puteți modifica arborele de decizie – de la inițiative până la mesajele pe care le trimite clienților dumneavoastră.
este mai bine să te concentrezi pe performanță pentru a face schimbări în timp.
Promovează-ți întotdeauna chatbot-ul și asigură-te că oamenii știu despre chatbot-ul tău.
Aspecte de evitat în Chatbot Marketing
Chatboții de marketing conversațional au multe beneficii și, dacă sunt folosiți corespunzător, vă pot aduce rezultate grozave.
Dar există anumite limitări de care trebuie să fii conștient. Beneficiile chatbot marketing
Deci, cum ne descurcăm cu marketingul bot?
1. Nu uitați de el
Trebuie să lucrați constant la, să vă îmbunătățiți și să vă îmbunătățiți chatboții.
Această tehnologie nu este ceva pe care îl puteți configura, începe și așteptați rezultate excelente. Va necesita upgrade și actualizări regulate, precum și revizuirea rezultatelor pentru a evalua performanța.
2. Nu le folosiți exclusiv
Utilizați şi alte canale precum SEO și Email Marketing.
Dacă doriți să reușiți în campaniile dvs. de marketing prin chatbot, ar trebui să le combinați cu alte canale și chat live. Și nu subestimați contactul uman – ajutați-vă reprezentanții, nu-i schimbați.
3. Nu trimite prea multe mesaje
De exemplu, nu vă enervați potențialii clienți cu prea multe mesaje de marketing. Amintiți-vă că trimiterea multor mesaje vizitatorilor dvs. îi poate determina să aleagă.
Site-ul dvs. va fi legat de spam și ar putea păta imaginea mărcii dvs.
Concluzie
Marketingul prin chatbot este ceva ce companiile nu mai pot ignora.
Consumatorii sunt pretențioși. Dacă nu găsesc imediat ajutorul de care au nevoie, vor merge doar la concurenți.
Marketingul prin chatbot este un proces care folosește chatbot-uri pentru a vă promova afacerea.
Acesta tranzacționează automat produsele dvs., colectează clienți potențiali și primește comenzi de la aplicația sau site-ul web aleasă de dvs.
Scopul marketingului prin chatbot este de obicei acela de a genera clienți potențiali și de a optimiza vânzările pentru a crește veniturile.
Indiferent de industria dvs., marketingul bot are un impact uriaș ca fiind una dintre cele mai de încredere tendințe de comerț electronic pentru companiile care îl folosesc.
Chiar dacă doriți să utilizați chatbot-uri pentru a face comanda mai ușoară sau pentru a atrage noi clienți, aceștia sunt ușor de configurat pentru a funcționa cu platformele dvs. de marketing existente.
Apoi îl puteți lăsa să ruleze folosind șabloanele pre-construite pe care le-ați planificat.
Trebuie să profitați de rezultatele datelor pentru a vă ajuta să vă îmbunătățiți chatbot-ul și marketingul general în viitor.
Ai nevoie de un chatbot grozav pentru marketing prin chatbot?