6 modalități dovedite de a atrage și păstra clienții care revin

Atragerea și păstrarea clienților

Introducere – Atragerea și păstrarea clienților

Este o sarcină dificilă să câștigi primul tău client în mod similar, este, de asemenea, important să-ți menții clienții valoroși fericiți și să rămâi la produsul tău odată ce sunt în el. Atragerea și păstrarea clienților

Există o concepție greșită în comerțul cu amănuntul că trebuie să achiziționați clienți noi tot timpul când, în realitate, clienții repetați sunt ceea ce ar trebui să urmărească orice afacere. 

Atrageți și păstrați clienții repetați sunt semnificativ mai valoroși pentru afacerea dvs. decât clienții noi, deoarece clienții repetați pot aduce mai mult profit afacerii dvs.

Studiile arată că aproximativ 80% din profiturile tale viitoare vor veni probabil de la 20% dintre clienții tăi care revin!

Desigur, obținerea de clienți noi pe parcurs ar trebui să fie pe lista de sarcini a oricărui proprietar de afaceri – dar dacă îi tratați pe toți clienții într-un mod în care doresc să se întoarcă, comercianții au șanse mai mari să obțină succes pe termen lung. 

Fiecare companie vrea să aibă clienți repetați. Este un indicator puternic al sănătății și succesului mărcii. Dar nu există nicio scurtătură pentru a construi o bază de clienți înfloritoare.

Iată câteva modalități prin care puteți câștiga din nou loialitatea, respectul și așteptările clienților dvs. față de afaceri.

6 moduri dovedite de a păstra clienții care revin

1. Antrenează-ți angajații pentru a aprecia importanța fiecărui client – Atragerea și păstrarea clienților

Fiecare client este valoros și, prin urmare, este important să se simtă speciali și respectați. De multe ori, atunci când un client vorbește nepoliticos sau nu corect, nu lua acea furie asupra celuilalt client. Atragerea și păstrarea clienților

Acest lucru îi face pe clienți să se simtă mai puțin despre el și trec recenzii proaste despre companie, acest lucru poate diminua imaginea companiei. Amintiți-vă că angajații sunt fața companiei. 

Câteva sfaturi pentru angajații buni sunt:

  • Antrenează-ți angajații pentru a-ți face clienții să se simtă importanți. 
  • Stabiliți stimulente și recompense pentru membrii personalului care obțin clienți obișnuiți. 
  • Cunoașteți o mulțime de potențiali cumpărători sau oferiți-vă cele mai bune informații privind returnarea unui client.
  • Lăsați sistemul de recompense să fie norma în unitatea dvs.

2. Adăugați valoare prin e-mail marketing | Atrageți și păstrați clienții care revin – Atragerea și păstrarea clienților

Cu cât poți oferi mai multă valoare clienților tăi în campaniile tale de e-mail, cu atât ei vor fi mai dornici să-ți primească e-mailurile în fiecare lună.

Când se întâmplă acest lucru, le va fi mai ușor să facă sarcinile pe care doriți să le facă.

E-mailul poate fi un instrument puternic pentru a-i motiva pe clienții unici să facă mai multe achiziții de la dvs. 

Prin strategia strategică pentru fiecare e-mail pe care îl trimiteți, puteți îmbunătăți semnificativ retenția clienților și, astfel, puteți genera afaceri repetate cu mulți consumatori loiali.

Iată câteva modalități prin care puteți oferi întotdeauna valoare mesajelor dvs. de e-mail:

1. Concentrați-vă pe client – Atragerea și păstrarea clienților

Pentru a oferi valoare, trebuie să vă concentrați pe client. Este important să le înțelegeți nevoile și să vă exprimați părerile.

2. Furnizați materiale educaționale

  • Materialul educațional duce la succesul clienților. 
  • Materialele educaționale sunt o modalitate de a vă ajuta să oferiți conținut valoros în mod constant. Acest lucru îi va ajuta pe clienții tăi să te vadă ca un expert și să aibă încredere în cunoștințele tale. 
  • Apoi, când sunt gata să facă o achiziție, își vor aminti expertiza dvs. și cum îi puteți ajuta. Atragerea și păstrarea clienților

3. Includeți-le

  • Întrebați-i despre tipul de conținut de e-mail pe care îl consideră valoros sau chiar despre întrebările lor cu privire la afacerea dvs. 
  • Transformă aceste răspunsuri în conținutul tău de e-mail.

3. Organizați programe de succes de fidelizare a clienților | Atrageți și păstrați clienții care revin – Atragerea și păstrarea clienților

Este o idee bună să găzduiești o petrecere ocazională cu clienții obișnuiți și cei mai fideli. 

Oamenii preferă petrecerile private în care poți socializa fără efort și fără obligații. 

Acest lucru vă va câștiga respectul și prietenia clienților dvs. și îi va face să se simtă la fel.

Un client care face parte din programul dvs. de fidelitate are cu 47% mai multe șanse să facă o altă achiziție de la dvs. decât alți clienți.

Pași pentru dezvoltarea unui program de fidelizare a clienților:

1. Studiază-ți clienții actuali

2. Construiește-ți programul de fidelizare a clienților

3. Stabiliți un buget

4. Decideți ce clienți să vizați

5. Alegeți o strategie care încurajează loialitatea clienților

Motivul principal este că programele de loialitate au puterea de a-ți face clienții să se simtă apreciați, împuterniciți și mai implicați cu marca ta. 

O astfel de conexiune oferă tipul potrivit de motivație pentru a-ți determina clienții să cumpere mai mult de la compania ta.

4. Oferiți servicii excelente pentru clienți | Atrageți și păstrați clienții care revin

Scopul principal al oricărei afaceri este de a câștiga loialitatea pe viață din partea clienților, iar acest lucru este ușor posibil, oferind clienților dvs. cea mai bună experiență premium din clasă.  Atragerea și păstrarea clienților

Cea mai eficientă modalitate de a vă îmbunătăți experiența clienților este prin intermediul unui serviciu excelent pentru clienți.

1. Răspundeți cât mai curând posibil atunci când un client solicită ceva care necesită timp.

Nu este posibil să răspundeți la timp din cauza fusului orar diferit din lume. 

Într-un astfel de caz, Chatbots este cea mai bună opțiune pentru a vă ajuta cu această problemă. Chatbot-uri precum Botrise sunt una dintre cele mai bune opțiuni cu un preț rezonabil. 

2. Ascultă-ți clienții – Atragerea și păstrarea clienților

Ascultarea clienților tăi nu va duce doar la un client îndatorat și fericit, dar poate duce și la un drum lung în ceea ce privește te pune pe radarul lor pentru afaceri viitoare.

3. Gândește-te pe termen lung – un client este pentru toată viața

Gândește-te pe termen lung atunci când ai de-a face cu clienții. Menținând clienții fericiți, aceștia vor fi loiali și, prin gura în gură, vor face marketingul pentru tine. 

De fapt, potrivit autorului Pete Blackshaw, un client mulțumit le spune cel puțin trei prieteni (în timp ce un client furios le spune la 3.000!).

4. Rezolvarea problemelor prin co-browsing

Uneori, nu este posibil să rezolvi problemele clienților prin videoclipuri și instrucțiuni.  Atragerea și păstrarea clienților

Pentru astfel de scenarii, navigarea în comun poate fi foarte utilă. Prin co-browsing, echipa ta de asistență poate accesa ecranele clienților tăi și poate rezolva orice problemă în câteva minute.

Nu vă tratați niciodată mai puțin clienții existenți decât pe cei noi. Această atitudine este cea care provoacă renunțarea la clienți. 

Trebuie să oferiți cel mai bun serviciu pentru clienți fiecărui client, indiferent dacă este prima sau cea de-a 100-a achiziție.

5. Fă ceva bun în lume | Atrageți și păstrați clienți care revin

Clienții doresc să susțină mărcile care se descurcă mai bine în lume. Adesea, acest lucru înseamnă să votați cu portofelul pentru a cumpăra produse cu impact social care dau înapoi.

Cumpărătorii se așteaptă din ce în ce mai mult ca mărcile să ia atitudine față de problemele care îi interesează. Și da, afectează comportamentul clienților.

Potrivit unui studiu realizat de Edelman, două treimi dintre consumatori fac achiziții bazate pe încredere. Aceasta înseamnă că mărcile nu mai pot fi neutre, dar trebuie să vă susțineți valorile cu acțiune.

Donează pentru chestiuni care sunt în conformitate cu misiunea mărcii tale. Încurajați voluntariatul angajaților în comunitatea dvs. Actualizați-vă politicile interne pentru a vă reflecta valorile

Câteva exemple sunt: 

  • Two Blind Brothers este o companie de îmbrăcăminte casual formată din doi frați cu deficiențe de vedere, iar 100% din profiturile companiei sunt destinate finanțării cercetării pentru vindecarea bolilor oculare retinei.
  • Thinx a fost pionierat de lenjeria de epoca cu produsele sale inovatoare care schimbă modul în care femeile se gândesc la corpul și menstruația lor. Compania colaborează cu o serie de organizații nonprofit cu programul său de donare a cărucioarelor.
  • Dogs for Dogs vinde hrană pentru câini complet naturală, fără cereale, concepută pentru a menține câinii fericiți și sănătoși. Și dorește ca toți câinii, nu doar clienții săi, să se simtă la fel. Pentru fiecare câine achiziționat pentru Câini, un singur articol este donat unui adăpost pentru a ajuta un câine aflat în nevoie. Până în prezent, Dogs for Dogs a donat peste 1,4 milioane de lire sterline de hrană pentru câini.

Atunci când li se oferă posibilitatea de a alege între două mărci sau produse similare, 71% dintre consumatori ar cumpăra alternativ de la o companie orientată spre scop. 

Aproximativ 80% dintre consumatori au șanse mai mari să-și amintească o companie cu un scop puternic și de 4,5 ori mai multe șanse să o recomande prietenilor și familiei.

6. Amintiți-vă de informațiile pe care vi le-au împărtășit – Atragerea și păstrarea clienților

De obicei, revedem același loc din nou și din nou, de ce? Unul dintre motive este că ei își amintesc de tine personal și simțim un anumit fel de atașament față de ei.  Atragerea și păstrarea clienților

Când eram la școală, aveam o prăjitură preferată la care mergeam mereu cu prietenii mei. De ce am continuat să merg acolo în fiecare săptămână? Ei bine, brutarul și-a amintit numele meu, aroma mea preferată și ceea ce făceam în acea săptămână. Nu a fost forțat; Le păsa cu adevărat să construiască relații cu clienții lor.

Majoritatea oamenilor își pot aminti fețele cu ușurință, dar recunoașterea unei fețe și adăugarea unui nume necesită un set complet diferit de abilități de memorie.

  • Nu-ți vei aminti niciodată un nume dacă nu le observi.
  • Recunoașteți și acceptați numele clienților, indiferent dacă vă spun sau dacă le învățați în alt mod. Nu ignora informațiile importante care se află în fața ta.
  • Când auziți prima dată numele unui client, repetați-l înapoi în conversație cât mai repede posibil.
  • Adăugați nume la începutul sau la sfârșitul salutului: „Naira, mă bucur să vă cunosc” sau „Ma bucur să vă cunosc, domnule Khan”.
  • Asociați numele cu ceva ce vă spun clienții despre ei înșiși.
  • Noteaza. Includeți numele, ortografia fonetică, orice detalii personale și subiectul întâlnirii noastre.

În mod similar, poți personaliza experiențele amintindu-ți detalii despre clienții tăi. 

De exemplu, dacă și-au menționat familia, întrebați despre ei la următoarea lor vizită la magazin. Construirea de relații bazate pe ceea ce împărtășesc clienții tăi îi încurajează să rămână împreună.

 

Concluzie – Atragerea și păstrarea clienților

Serviciul pentru clienți afectează atât clienții existenți, cât și clienții viitori. Atragerea și păstrarea clienților

Știați că 68% dintre consumatori vor reacționa postând despre o experiență proastă pe o rețea de socializare familiei și prietenilor lor? Și aproape 50% dintre clienți susțin că se vor muta la unul nou-nouț după o singură experiență proastă!

Și din moment ce fiecare profil de Facebook are în medie 338 de prieteni, o experiență negativă poate ajunge rapid la mii!

Cea mai importantă strategie de a converti clienții noi în clienți repetați este de a oferi cea mai bună experiență și suport pentru clienți. 

Printr-o strategie avansată de experiență a clienților, vă puteți maximiza clienții potențiali la ratele de conversie ale clienților repetați.

Care dintre acestea crezi că este cea mai bună cale? Ce parere aveti despre asta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *