Chatbot online: top 9 sfaturi pentru alegerea celui potrivit afacerii tale

Alegerea chatbotului potrivit

Introducere –  Alegerea chatbotului potrivit

Știm că în viața noastră de zi cu zi avem atât de multe opțiuni în jurul nostru în orice. Când ieșim din casă avem mai multe opțiuni în piață.  Alegerea chatbotului potrivit

Și alegem întotdeauna inteligent. Doar așa, avem atât de multe opțiuni și în afacere. 

În această era digitală, mulți oameni de afaceri folosesc Chatbot în afacerea lor pentru a-și vinde produsul.   

Știm că alegerea unui chatbot nu este ușoară, deoarece există atât de multe opțiuni.

Cu atât de multe funcții de explorat, uneori te poți simți copleșit atunci când alegi bot-ul potrivit pentru afacerea ta.

Și dacă nu faceți puțină cercetare sau nu testați toate funcțiile, veți fi mai puțin probabil să găsiți tipul de bot perfect pentru toate nevoile dvs.

Primul lucru de verificat este dacă un chatbot online este potrivit pentru nevoile companiei tale. Alegerea chatbotului potrivit

De asemenea, trebuie să știți dacă botul va suporta diverse procese sau se va ocupa de interacțiunile cu clienții.

În plus, bot-ul trebuie să aibă o voce naturală, să comunice ca oamenii și să servească drept front pentru afaceri. 

Având în vedere aceste grade diferite de nevoie, este sigur să spunem că obținerea unui chatbot perfect este mai ușor decât realizarea acestuia.

În această postare, vom discuta diverse lucruri de luat în considerare înainte de a alege un chatbot online AI pentru organizația dvs.

Mulți oameni încă nu înțeleg conceptul de chatbot. Deci este foarte necesar să-i faci să înțeleagă, atunci doar ei pot alege chatbot-ul potrivit pentru afacerea lor.

Ce este un chatbot online?

Deci, să înțelegem pe scurt ce este un chatbot. Și cum funcționează pentru afaceri? Alegerea chatbotului potrivit

Chatbot-urile pot fi la fel de simple ca programele de bază care răspund la o întrebare simplă cu un răspuns pe o singură linie, sau la fel de inteligenți ca asistenții digitali care sunt studiati și dezvoltați pentru a oferi niveluri tot mai mari de personalizare, cum ar fi colectarea și procesarea informațiilor.

La nivelul său cel mai de bază, un chatbot este un program de calculator care imită și procesează comunicarea umană (fie scrisă, fie vorbită), permițând oamenilor să interacționeze cu dispozitivele digitale ca și cum ar fi o comunicare cu oameni reali.

Există două categorii de chatbot: unii lucrează după un set de reguli, în timp ce alții folosesc inteligența artificială.

  1. Chatbot bazat pe reguli
  2. Chatbot bazat pe inteligență artificială

Boții bazați pe inteligență artificială se pot implica și în conversații umane care sună natural și pot oferi răspunsuri personalizate.

De ce avem nevoie de un chatbot online? – Alegerea chatbotului potrivit

Chatbot-urile nu mai sunt o tendință științifică. Utilizarea lor ca canal de comunicare a mărcii a crescut cu 92% în ultimii trei ani. Alegerea chatbotului potrivit

De fapt, un chatbot online bun poate ajuta orice organizație să comunice mai bine cu clienții și să ofere o experiență mai bună pentru utilizator.

Dacă aveți sau nu nevoie de un chatbot online depinde de o serie de factori, printre care:

Creșterea angajamentului clienților – Afacerea ta are cu siguranță nevoie de un chatbot dacă dorește să crească implicarea clienților prin canale digitale.

Oferiți asistență în timp real – Boții ar trebui să facă parte întotdeauna din asistența dvs. dacă doriți să fiți disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe zi și să ajutați clienții să răspundă rapid în orice moment.

Creșteți rata de conversie – Dacă credeți că nu veți putea converti vizitatorii site-ului web, un bot vă poate ajuta să vă oferiți o experiență mai bună și o asistență mai rapidă.

Reduceți costurile serviciilor pentru clienți – Există multe beneficii de afaceri pentru chatbot, deoarece vă puteți baza pe ei pentru a reduce costurile de asistență și pentru a reduce nevoia de a angaja oameni pentru a îndeplini funcții de asistență. Alegerea chatbotului potrivit

Echilibrați automatizarea cu o atingere umană – Puteți combina tehnologia inteligenței artificiale cu o atingere umană pentru a oferi asistență perfectă pentru clienți.

Puncte cheie de luat în considerare înainte de a alege un chatbot online cu inteligență artificială – Alegerea chatbotului potrivit

Chatbot-urile sunt de fapt o tehnologie excelentă atunci când vine vorba de îmbunătățirea comunicării între clienți și companii. 

Puteți găsi multe exemple grozave despre modul în care mărcile îl integrează și schimbă multe aspecte, fie că este vorba de asistență pentru clienți, marketing sau vânzări.

Pentru a profita la maximum de investiția dvs. într-un chatbot online, trebuie mai întâi să vă asigurați că botul are toate funcțiile de care aveți nevoie.

Există multe puncte de înțeles înainte de a alege un chatbot AI pentru afacerea ta. Alegerea chatbotului potrivit

  1. Chatbot online bazat pe reguli sau AI
  2. IA conversațională sau scriptată
  3. Dezvoltare internă sau externalizată
  4. Capabilitati de integrare
  5. Compatibilitate omnicanal
  6. Cazuri de utilizare preconizate ale Chatbot-ului online 
  7. Predarea omului
  8. Analiza sentimentelor
  9. Personalizare

Știm că chatboții sunt un instrument excelent pentru comunicarea cu clienții. Chiar și tendințele și statisticile chatbot-urilor spun același lucru.

Să luăm în considerare fiecare articol în detaliu.

1. Chatbot online bazat pe reguli sau AI – Alegerea chatbotului potrivit

Poveștile de succes din chatbot au inspirat multe companii să-și implementeze propriile roboți. 

Cu toate acestea, ei nu sunt întotdeauna siguri ce tip de chatbot să aleagă. Să aruncăm o privire la chatbot-urile bazate pe reguli și la chatbot-urile de inteligență artificială și ce este potrivit pentru compania ta.

Chatbot-urile bazate pe reguli se mai numesc și roboți de decizie. După cum sugerează și numele, ei folosesc o serie de reguli definitorii. Alegerea chatbotului potrivit

Aceste reguli se bazează pe tipurile de probleme de care sunt conștienți de chatbot și care pot oferi soluții.

Similar cu o diagramă, chatbot-urile bazate pe reguli afișează conversații. Ei fac acest lucru în speranța că clientul ar putea întreba și cum ar trebui să răspundă chatbot-ul.

Chatbot-urile bazate pe reguli pot folosi reguli foarte simple sau complexe. Cu toate acestea, ei nu pot răspunde la nicio întrebare care depășește anumite reguli. 

Acești chatbot nu învață prin interacțiune. În plus, aceștia joacă și lucrează doar la scenele pentru care îi antrenezi.

În schimb, chatboții AI care folosesc învățarea automată înțeleg contextul și scopul unei întrebări înainte de a formula un răspuns.

Acești roboti de chat își generează propriile răspunsuri la întrebări mai complexe folosind răspunsuri în limbaj natural. 

Cu cât folosești și antrenezi mai mult acești roboți, cu atât ei învață și au performanțe mai bune cu utilizatorul.

Mulți oameni consideră că roboții AI sunt cea mai inteligentă rudă a chatboților. Funcționează bine pentru companiile care au o mulțime de date. 

Deși este nevoie de mai mult timp pentru a-i antrena inițial, chatboții AI economisesc mult timp pe termen lung.

2. AI conversațional sau scriptual – Alegerea chatbotului potrivit

Știați că rata medie de satisfacție pentru chat-urile bazate pe bot este de 87,58%, ceea ce este foarte bun? Alegerea chatbotului potrivit

În mod ideal, doriți un chatbot care să poată comunica fără probleme cu utilizatorii.

Vrei ca bot-ul să răspundă la întrebări ca și cum ar fi o persoană. Vrei să depășească scenariul și să ofere răspunsuri naturale clienților.

Și dacă doriți ca acest tip de chatbot AI să fie online, înseamnă că chatbot AI este cel mai potrivit pentru nevoile dvs. Boții construiți folosind conceptul de inteligență artificială pot imita tiparele și gesturile limbajului natural.

Vă puteți aștepta ca roboții conversaționali activați cu inteligență artificială să depășească fluxul conversațiilor și să interacționeze cu mai mulți utilizatori și angajați.

Puncte cheie

  • Înțelegerea problemelor complexe
  • Propoziția conține răspunsul corect
  • Pune întrebări clarificatoare
  • Furnizați informații suplimentare

Toate acestea pot fi realizate cu ușurință cu un chatbot interactiv AI, deoarece este construit folosind algoritmi de învățare automată și concepte AI.

Inutil să spun că boții AI pot funcționa pe un set de reguli și pot oferi răspunsuri limitate. Sunt bune cu un script static, așa că este adesea greu pentru utilizatori să obțină răspunsuri nestandard.

3. Dezvoltare internă sau externalizată

Când plănuiți să proiectați un bot, primul lucru la care trebuie să vă gândiți este cum să îl construiți. Alegeți dezvoltarea sau externalizați întregul proiect?

Acest lucru arată că aveți nevoie de o strategie solidă de chatbot pentru a obține cel mai bun randament al investiției dvs. Alegerea chatbotului potrivit

Ei bine, există multe beneficii asociate cu dezvoltarea de software pe care majoritatea companiilor încearcă adesea să le respecte această formulă încercată și adevărată.

În acest tip de dezvoltare, aveți control deplin asupra proiectului, progresul lucrării și puteți monitoriza progresul proiectului.

Nu există niciun risc cu datele și echipa dvs. poate remedia eroarea singură. Echipa dvs. și dezvoltatorii pot lucra împreună pentru a dezvolta un produs urmând politica organizațională.

Toată această flexibilitate, desigur, nu va fi disponibilă atunci când proiectul este externalizat.

Cu toate acestea, când vine vorba de tehnologii avansate, cum ar fi chatboții, s-ar putea să nu existe întotdeauna o cale mai bună în interior.

Când dezvoltați un chatbot AI, veți avea nevoie de o echipă de instruire și de date pentru a întări algoritmul botului și a-l face extensibil pentru toate aspectele utilizării.

Aveți nevoie de profesioniști pregătiți în utilizarea tehnologiilor de inteligență artificială împreună cu învățarea automată, astfel încât chatboții online să poată învăța în mod regulat și să-și îmbunătățească performanța în timp.

4. Capabilități de integrare – Alegerea chatbotului potrivit

Știm că există multe puncte de contact și canale prin care clienții pot intra în legătură cu tine sau cu compania ta.

Există canale precum site-ul web, aplicația mobilă, Facebook Messenger, WhatsApp și Viber pe care clienții le pot folosi și cu care interacționa.

În plus, multe companii pot avea date despre clienți prin diferite instrumente, cum ar fi CRM, instrumente de vânzări și platforme de plată.

În mod ideal, doriți un instrument care să mențină toate punctele de contact și instrumentele sincronizate, astfel încât datele clienților să fie ușor accesibile pentru toată lumea din echipă.

Și atunci când se întâmplă acest lucru, veți facilita clienților dvs. să achiziționeze, să urmărească și să servească, sau le veți face călătoria cât mai ușoară posibil.

Aici intenționați să aveți un chatbot online cu opțiuni excelente de integrare, chiar dacă costă bani și resurse. Alegerea chatbotului potrivit

Ai nevoie de un chatbot care dispune de

  • Integrare cu majoritatea resurselor dvs. orientate către clienți
  • Activați primirea datelor de la orice canal și instrumente
  • Asigură un flux fluid al datelor clienților de la un canal la altul
  • Urmărirea rapidă a analizei clienților

Acest lucru explică de ce ar trebui să căutați pe web un chatbot AI care oferă multe opțiuni de integrare. 

Astfel, puteți controla fluxul de date între canale și puncte de contact.

5. Compatibilitate omnicanal – Alegerea chatbotului potrivit

Știți de ce alte mărci preferă o experiență client pe un singur canal (CX)?

Din două motive –

  • În primul rând, îi poate ajuta să eficientizeze toate interacțiunile cu clienții (din mai multe puncte de contact) și să asigure o experiență consecventă a mărcii.
  • În al doilea rând, aproximativ 90% dintre clienți doresc să folosească toate canalele de comunicare, deoarece acest lucru asigură buna funcționare a diferitelor metode de comunicare.

Cu mai multe canale pentru implementarea vânzărilor, asistenței și marketingului, mărcile nu pot să nu adopte o strategie digitală omnicanal pentru a oferi o experiență unificată pentru clienți. Alegerea chatbotului potrivit

Această abordare elimină toate necazurile pe care canalele le pot oferi clienților atunci când încearcă să ajungă la afacerea dvs.

Dar întrebarea este cum faci ca interacțiunea fiecărui client cu afacerea ta să facă parte din aceeași experiență?

Aici un chatbot online vă poate ajuta prin integrarea cu un canal la alegere. Când se întâmplă acest lucru, puteți oferi cu ușurință utilizatorilor o experiență omnicanal pentru clienți.

Prin urmare, este la fel de important să întrebați dacă chatbot-ul dvs. online AI se poate integra cu canale populare precum WhatsApp, Facebook, Viber, Shopify etc.

Unul dintre acești roboți online de inteligență artificială vă va permite să consolidați datele clienților într-un singur loc, ceea ce vă poate ajuta:

  • Comunicați cu clienții în timp real
  • Îmbunătățiți asistența pentru clienți
  • Creșteți conversia vânzărilor
  • Măsurați valorile echipei

6. Cazuri de utilizare preconizate ale Chatbot-ului online – Alegerea chatbotului potrivit

Odată cu disponibilitatea platformelor DIY Builder, acum este foarte ușor să construiți chatbot-uri bogate în funcții.

Dar adevărata provocare este ca botul să funcționeze în funcție de cazurile de utilizare dorite ale chatbot-ului. 

Vrei un bot inteligent și care să te ajute. 

Vedeți, chatboții bazați pe reguli vă pot face cu ușurință treburile QnA, unde utilizatorii pot pune întrebări și pot obține răspunsuri instantanee. În plus, asemenea boți nu m-ar ajuta.

  • Ce-ar fi dacă –
  • Aveți nevoie de un bot pentru a extrage date din CRM sau ERP?
  • Dacă doriți să oferiți utilizatorilor răspunsuri personalizate?
  • Vrei ca botul să înțeleagă sentimentele utilizatorilor? îndeplini anumite sarcini eficient.

Cel mai important, trebuie să știți dacă Chatbot Online AI vă va ajuta utilizatorii țintă într-un mod țintit.

Acest lucru arată că un chatbot AI nu este pentru tine dacă vrei ca chatbot-ul tău să depășească rutina și să crească ca persoană în ceea ce privește interacțiunea cu clienții.

Pentru acest tip de chatbot online, trebuie să vă bazați pe dezvoltarea chatbot-ului sau pe rularea scripturilor și a solicitărilor API.

7. Predarea către o persoană – Alegerea chatbotului potrivit

Doar un chatbot avansat și inteligent poate procesa orice întrebări și poate răspunde fără probleme. 

Dacă botul dvs. este bazat pe reguli sau are AI cu un script implicit, acesta nu va putea procesa cererile cu succes. Alegerea chatbotului potrivit

Probabil că doriți cel mai bun chatbot online care oferă utilizatorilor opțiunea de a renunța la conversii sau de a vă alătura unui agent live pentru a rezolva o problemă dificilă.

Totuși, totul depinde de scripturile de chatbot pe care le utilizați pentru bot.

În astfel de cazuri, este posibil să aveți nevoie de un chat live sau de transmisie umană.

Deci trebuie să verificați dacă…

  • Bot-ul dumneavoastră acceptă funcții de control al transferului uman.
  • Există un echipament de rezervă pentru agent uman bine definit pe bot-ul tău.
  • Botul poate transfera chatul atunci când consideră că solicitarea este dificilă.
  • Botul transmite chatul atunci când utilizatorii preferă să vorbească cu un om.

În orice caz, aveți nevoie de un chatbot online cu capacitatea de a roota rapid utilizatorul de la agentul potrivit. 

Pentru a face acest lucru, aveți nevoie de bot să colecteze informațiile utilizatorului și apoi să trimită datele agentului.

8. Analiza sentimentelor – Alegerea chatbotului potrivit

Nu toți chatboții sunt la fel. În timp ce unii sunt guvernați și restricționați, unii vor putea analiza emoțiile.

Da, roboții inteligenți pot extrage idei, gânduri și sentimente din orice tip de mesaj, fie text sau audio, și apoi vă pot ajuta să le evaluați.

Vă puteți aștepta ca funcția de analiză a emoțiilor chatbot să ajute la analiza datelor utilizatorilor de pe canalele sociale, sondaje, mărturii și mărturii. 

Acest lucru îi va ajuta să înțeleagă cât de bine înțeleg clienții produsele sau serviciile.

Chatbot online cu capacitatea de a analiza emoțiile –

  • Înțelegeți starea de spirit a clientului prin structura propoziției.
  • Decodificați semnalele verbale.
  • Ajută la clarificarea răspunsurilor în funcție de opiniile clienților.
  • Alocați o audiență pe baza unui scor de satisfacție.

Înainte de a alege un chatbot, asigurați-vă că ceea ce creați este capabil să detecteze și să analizeze tipurile de emoții. 

Cel mai important, el înțelege dacă conversația este pozitivă, negativă, neutră sau obiectivă.

9. Personalizare – Alegerea chatbotului potrivit

Vă poate ajuta chatbot-ul dvs. online AI să vă cunoașteți clienții în detaliu, astfel încât să puteți rămâne înaintea datelor?

Pentru a face acest lucru, trebuie să dezvoltați un bot de analiză care vă oferă libertatea de a vă înțelege mai bine clienții și de a lua decizii mai inteligente.

Într-un fel, aveți nevoie de un chatbot online activat cu inteligență artificială, care să vă permită să urmăriți KPI-uri relevante pentru chatbot, astfel încât să puteți lua decizii bazate pe date și să oferiți o experiență personalizată pentru clienți.

Trebuie să pui această întrebare –

  • Puteți obține informații cheie despre clienți și puteți analiza toate conversațiile cu chatbot?
  • Puteți măsura acuratețea răspunsurilor botului?

Un chatbot online bun cu analize false vă va oferi valori cheie pentru a-și analiza performanța, cum ar fi numărul total de utilizatori conectați la acesta, rata de respingere, rata de implicare și rata de respingere. Alegerea chatbotului potrivit

Caracteristici extraordinare ale Chatbot-ului online Botrise – Alegerea chatbotului potrivit

Cu Botrise Chatbot, vă puteți crea cu ușurință un chatbot online fără cunostințe de programare.

Prin proiectarea și construirea unui chatbot AI în doar câțiva pași simpli, puteți oferi clienților asistență perfectă și o experiență excelentă.

Puteți folosi chatbot-ul de pe platforma noastră gratuit timp de o lună și puteți vedea cum funcționează înainte de a vă înscrie pentru un plan.

În plus,  bot-ul pe care îl proiectați cu platforma noastră vă va ajuta să comunicați cu clienții dvs. pe pilot automat. 

Gestionează conversațiile clienților tăi 24 de ore pe zi, 7 zile pe zi, indiferent dacă agenții tăi sunt disponibili sau nu.

Unele dintre caracteristicile cheie ale pachetului includ:

Proiectați-vă fluxul  – veți descoperi că este ușor să proiectați și să personalizați un design  pentru a se potrivi nevoilor dvs. de afaceri.

Scalabilitate ușoară. Asistența noastră pentru Smart Chatbot vă va ajuta să gestionați un volum mare de conversații fără a vă afecta performanța.

Handover uman – Proiectați un chatbot care poate gestiona singur problemele de bază și poate oferi conversații complexe agentului/departamentului potrivit.

Învățarea automată a învățării în masă – Platforma noastră chatbot vă va permite să importați toate întrebările și răspunsurile frecvente și să antrenați botul pentru a-și îmbunătăți acuratețea generală.

Programul întâlnirilor – Implementați un chatbot pentru a facilita clienților dvs. rezervarea de întâlniri fără intervenție umană.Raportare extinsă – Cu raportarea avansată, puteți vedea diferite afișări bot cu valori precum timpul de prim răspuns etc.

Concluzie

Nu fi confuz, respiră adânc și apoi gândește-te într-un fel că există multe mai multe opțiuni atunci când vine vorba de dezvoltarea unui chatbot online pentru afacerea ta.  Alegerea chatbotului potrivit

Ar trebui să-l alegi pe cel care se potrivește perfect nevoilor tale. 

Trebuie să țineți cont de obiectivele pe care doriți să le atingeți și, pe baza acestui aspect, să căutați caracteristicile botului dvs.

Pentru a face pașii potriviți cu Botrise Chatbot puteți construi cel mai bun chatbot online AI pentru afacerea dvs.

Profitați de platforma noastră de construcție de boți Flow Design și puneți-vă AI-ul în funcțiune rapid.