16 tipuri diferite de clienți și cum să îi abordezi

Ce este un Client? 16 tipuri de clienți
Un client este o persoană fizică sau o companie care vinde produse sau servicii ale unei alte companii. 16 tipuri de clienți
Consumatorii sunt importanți pentru că economisesc bani; fără ele, o afacere nu poate continua.
Toate afacerile concurează cu alte companii pentru a atrage clienți, fie prin promovarea cu forță a produselor lor, prin scăderea prețurilor pentru a-și extinde baza de vânzări, fie prin dezvoltarea de produse unice cu experiențe interesante.
Fiecare tip de client este foarte diferit de alți clienți în multe privințe. Și de aceea a trata toți clienții tăi, în același mod, poate fi cea mai mare greșeală pe care o faci în afacerea ta de vânzări.
Care sunt diferitele tipuri de clienți? De ce ar trebui să le tratăm diferit?
Clienții dvs. au gen, personalități diferite și sunt răspândiți în diferite etape ale pâlniei dvs. de vânzări.
Clienții manifestă personalități și atitudini diferite atunci când sunt potențiali clienți sau chiar atunci când trebuie să-i ajuți prin etapele de servicii pentru clienți și succesul clienților.
Am văzut că în astfel de cazuri, a avea aceeași abordare pentru diferite tipuri de clienți duce la experiențe proaste.
Și unele studii Trebuie, de asemenea, să înțelegeți pașii călătoriei clientului, astfel încât să poată fi deserviți și apreciați mai bine la fiecare pas.
Deci, haideți să aflăm cum vă puteți conecta cu diferite tipuri de utilizatori.
arată că 33% dintre clienți părăsesc un brand doar din cauza unei experiențe proaste.
În loc să vă tratați toți clienții la fel, dacă vă împărțiți clienții în diferite categorii și personalități și îi gestionați în consecință, puteți face o diferență uriașă în veniturile și autoritatea mărcii.
De asemenea, trebuie să înțelegeți pașii călătoriei clientului, astfel încât să poată fi deserviți și apreciați mai bine la fiecare pas.
Deci, haideți să aflăm cum ne putem conecta cu diferite tipuri de clienți.
Diferite tipuri de clienți: Înainte de cumpărare
Prioritatea noastră ar trebui să fie aceste tipuri de clienți, deoarece acești clienți nu sunt conștienți de produsele noastre. 16 tipuri de clienți
Prin urmare, atenția noastră pentru astfel de clienți ar trebui să fie în primul rând să-i facem conștienți de serviciile noastre, să încercăm să le câștigăm încrederea și apoi să-i conducă către prima lor achiziție.
Să ne dăm seama diferitele tipuri de clienți înainte de etapa de cumpărare și, de asemenea, cum să tratăm cu ei.
Vă rugăm să țineți cont de faptul că orice client se poate încadra și în mai multe tipuri.
1. Privitori | tipuri de clienți
Privitorii sunt clienții care pur și simplu urmăresc produsele tale.
Îți răsfoiesc serviciile și poate îți compară serviciile și produsele cu concurenții tăi.
S-au arătat interesați, dar încă nu au decis.
Cu astfel de clienți, este important să le atrageți atenția cumva.
Cum să tratăm cu clienții privitori și cum să-i faci fericiți?
Aruncă o privire atentă pe site-ul tău web sau pe magazinul tău. Este drumul curat și neobstrucționat? Există probleme care pot interfera cu călătoria clientului?
Cu cât experiența este mai confortabilă și mai curioasă, cu atât este mai probabil să atragi un privitor. Pagina de destinație grozavă, aspect atractiv al site-ului web sau o vitrină deosebit de interesantă și un looker.
Dacă le va plăcea prima lor vizită, se pot întoarce pentru mai multe. Asigurați-vă că promovați înscrierea la newsletter.
2. Clienți cu reduceri/Vânători de discounturi
Aceștia sunt clienții care sunt interesați de produsul sau serviciile dvs. deoarece le oferiți la un preț redus.
Niciun client cu reduceri de garanție nu îl va primi la prețul obișnuit.
Sunt clienți puternici. Nu vor fi de acord cu tine decât dacă au o reducere.
Una substanțială. Cu toate acestea, orice om de afaceri știe că reducerea nu este o strategie de afaceri bună. 16 tipuri de clienți
Acestea ar trebui să fie oferite numai după o acțiune substanțială din partea clientului. Ei încearcă să cumpere mai mult decât clientul mediu, dar la prețul corect.
Aceste tipuri de clienți pot fi dificil de gestionat, dar dacă îi gestionați corect, îi puteți păstra.
Cum să faci față clienților vânători de reduceri și cum să-i faci fericiți?
Fiecărui client îi place să fie tratat special și să fie apreciat.
Vor oferte bune personalizate. Așa că fă-i să înțeleagă valoarea pe care o adaugi chiar și la prețul redus produsului tău. Astfel ei vor aprecia mai mult produsul tău și vor dura mai mult.
Clienții cu reduceri doresc adesea cea mai bună ofertă posibilă. Ei vor dori să vă înțeleagă mai bine contribuția și sistemul dvs.
Așadar, contactați-i prin opțiuni precum chatul live sau serviciul pentru clienți. Acest lucru îi va face clienții tăi fideli.
Oferă produse cu reducere fără anumite caracteristici. În acest fel, nu trebuie să vă faceți griji cu privire la pierderea banilor și să îi mențineți în continuare fericiți pe vânătorii de reduceri.
Nu trebuie să sângerezi pentru a face asta; reducerile nu reprezintă o strategie de conversie rezonabilă. Fă-o inteligent!
3. Cercetători | tipuri de clienți
Cercetătorii sunt clienții care și-au făcut cercetările despre produsele tale și, de asemenea, te-au comparat cu concurenții tăi. Și ei caută cea mai bună opțiune posibilă.
Le place să obțină informații, așa că faceți această cercetare posibilă pentru ei. 16 tipuri de clienți
Pregătiți comparații, specificații tehnice și informații detaliate. Implicați cercetători și, în schimb, aceștia vor deveni clienții dvs.
Din ce în ce mai mulți clienți fac cercetări amănunțite înainte de a face o afacere.
Cu o piață aglomerată, este datoria ta să te asiguri că au toate datele de care au nevoie pentru a lua acea decizie cu marca ta.
Cum să tratăm clienții cercetători și cum să-i faci fericiți?
Puteți schimba deciziile cercetătorilor adăugând. Puteți schimba deciziile cercetătorilor incluzând dovezi sociale, cum ar fi mărturii și studii de caz.
Ei vor analiza fiecare detaliu. Așa că cel mai bine este să ieși și să oferi cât mai multe detalii posibil.
Includeți o comparație a wireframes-urilor, a documentelor albe și a funcțiilor de pe site-ul dvs. web pentru a-i ajuta să vă înțeleagă mai bine serviciile.
Concentrează-te pe propunerea ta de valoare. Fă-i să-și dea seama că oferi ceva ce nimeni altcineva nu îl va face.
Creați cadre cu o mulțime de date, imagini excelente și fotografii de înaltă calitate. Comparând caracteristicile, cartea albă va arunca puțină lumină asupra opțiunilor posibile.
Totul este să-i păstrezi fericiți pe cercetători.
4. Clienții de impuls
Clienții impuls nu intenționează să cumpere produsele dvs. sau oricare dintre acestea. Ei iau decizii de cumpărare pe baza entuziasmului actual.
Nu au nevoie să fie liniștiți, dar nu se lasă păcăliți; Nu e ca și cum ar cumpăra orice vinzi. Cumpărătorii de impuls nu fac cercetări; Nu trebuie să fie cumpărate.
Ei fac acest lucru din cauza unei erori sau a unui motiv non-fizic. Nu sunt clienți fideli; cu toate acestea, în unele industrii, acestea pot reprezenta o mare parte a pieței.
Cum să tratăm clienții de impuls și cum să-i faci fericiți?
Oferă-le o experiență plăcută pe tot parcursul pâlniei. Îndepărtați chiar și cea mai mică obstacol și faceți din întreaga călătorie de cumpărare un papuc alunecos.
Ofertele sensibile la timp funcționează cel mai bine pentru aceste tipuri de clienți. Așa că oferă-le oferte în timp util care fac acest lucru necesar.
Păstrați copia site-ului dvs. clară și atractivă. Apoi utilizatorul ia o decizie de cumpărare motivată în favoarea dumneavoastră. 16 tipuri de clienți
Faceți procesul de plată accesibil și instantaneu și eliminați orice obstacole în calea achiziției. În acest sens, Clienții Impulse sunt foarte asemănători cu Lookers, așa că aplică aceleași reguli pentru a-i satisface.
Ofertele exclusive, limitate în timp, pot atrage Clienți Impulse.
5. Clienți nesiguri | tipuri de clienți
Intenție: căutarea încrederii într-o posibilă achiziție.
În ciuda eforturilor tale, unii clienți vor dura mult mai mult pentru a se converti decât altora.
Întreaga călătorie a clienților poate fi perfectă, dar încă nu sunt siguri de achiziție.
Acest lucru ar putea fi din mai multe motive. 16 tipuri de clienți
Poate că așteaptă o ofertă mai bună. Ei se pot certa dacă un anumit produs este potrivit pentru ei.
Deci, cum poți convinge acest tip de client să se schimbe?
Faceți toate canalele de comunicare ușor accesibile, cum ar fi chatboții sau opțiunile de chat live. Acest pas le poate schimba decizia în favoarea dumneavoastră.
Concentrați-vă pe USP și pe propunerea dvs. de preț. Oferiți soluții unice, oferiți servicii clienților de primă clasă și fiți alături de ei la fiecare pas.
6. Clienți care doar privesc si clienți care vor să schimbe
Schimbarea clienților care s-au abonat la același produs sau serviciu, dar sunt nemulțumiți de ei. Deci te văd ca pe o alternativă.
Vestea bună este că acești clienți sunt dispuși să cheltuiască. Trebuie să faci toate acestea pentru a-i împinge în direcția ta.
Cum să faceți față celor care doresc să schimbe produsul și cum să-i faceți fericiți?
Primul este că ar trebui să cauți concurenți. Aflați ce le lipsesc sau unde sunt în urmă. Încercați să eliminați aceste lacune cu serviciile dvs.
Din nou, concentrați-vă pe USP și pe propunerea dvs. de preț. Spune-le ce te face o alegere mai bună.
Aflați obiecțiile și obstacolele lor și oferiți soluții.
Următorul tip de client sunt cei care deja au cumpărat produsul sau serviciile dvs. Tot ce trebuie să faceți este să vă căutați clienții care sunt deja familiarizați cu marca și care sunt noi care să vă cunoască marca. 16 tipuri de clienți
Au făcut deja achiziții, așa că acum trebuie să te concentrezi pe păstrarea lor adăugându-le la profitul maxim.
7. Clienți noi | tipuri de clienți
Imaginați-vă că sunteți abordat de un brand. Tocmai le-ați cumpărat produsul; Totul este nou și strălucitor. Ei bine, dar te pierzi.
Există și alte produse care îl complimentează? Poți face ceva în plus cu noua ta jucărie?
Îndrumări suplimentare ar fi grozave, nu? La fel este și pentru clienții tăi. Dacă sunt noi pentru marca și oferta dvs., vor avea nevoie de ajutor.
Nu rata nicio ocazie și oferă-le cea mai simplă modalitate de a intra în contact cu compania ta.
Cum să tratăm noii clienți?
Aveți întotdeauna un proces de îmbarcare fără probleme. Ghidați-i prin pași și oferiți-le îndrumări cuprinzătoare.
Știi că motivul #1 pentru care clienții schimbă pentru concurență este că se simt apreciați? Prin urmare, ar trebui să încercați suplimentar oferind opțiuni precum chat live, chat video și co-browsing. Oferind astfel de opțiuni, clienții tăi vor ști că îi prețuiești cu adevărat și, în acest fel, poți transforma noii tăi clienți în clienți fideli.
8. Clienți activi
Clienții activi fac bani. Cu toate acestea, ei sunt și cei mai importanți critici ai tăi. Deja vă cunosc marca și produsul, se așteaptă la ce este mai bun. Calitate care nu se schimbă.
Aceste două tipuri de clienți reprezintă o mare parte a bazei dvs. de clienți. 16 tipuri de clienți
Amintiți-vă, este întotdeauna mai ieftin să vă mulțumiți clienții existenți decât să atrageți clienți noi sau să luptați pentru cei care au plecat deja.
Cum să tratezi clienții activi și cum să îi mulțumeşti?
Oferirea celui mai bun serviciu clienți din clasă este cheia aici. Angajamentul și interacțiunea constantă vor permite noilor dvs. clienți să se conecteze mai mult cu marca dvs.
Dacă ghidați astfel de clienți noi în călătoria lor, aceștia se vor gândi de două ori înainte de a vă vizita concurenții.
Nu fi genul de brand căruia îi pasă doar de clienți potențiali. Creați oferte pentru a adăuga valoare clienților dvs. activi și care revin. Poate o reducere? Planuri de preț noi? Conținut video special de antrenament?
Ai grijă de aceste tipuri de clienți și poți dormi bine – afacerea ta va fi în siguranță.
9. Client decăzut | tipuri de clienți
Au plecat deja, dar au plecat? Bineînțeles, nu ați plătit suficient, sau serviciul dumneavoastră pentru clienți lipsea.
I-ai enervat si ti-au inchis usa brandului.
Nu renunţa! Toate ușile pot fi deschise. Ai un avantaj major față de concurență. Ei deja te cunosc.
Suntem ființe umane, ne plac lucrurile familiare. În general, urâm schimbarea. Dacă reușiți să rezolvați orice problemă, clienții dvs. se pot întoarce.
Cum să tratăm cu clienții decăzuți și cum să-i faci fericiți?
După distribuirea acestor clienți decăzuți, primul pas ar trebui să fie să aflați de ce v-au părăsit.
Au avut o reclamație la serviciul clienți? Au avut oferte bune cu clienții tăi? 16 tipuri de clienți
Înainte de a ajunge la un client decăzut, asigurați-vă că ați rezolvat toate problemele și apoi câteva.
Nu va exista a treia șansă, așa că timpul este esențial. Creați vânzări interesante sau un produs nou, să știți că problemele dvs. au dispărut. Apoi cereți clienților să vă alăture.
10. Clienți nemulțumiți
Clienții nemulțumiți sunt cei mai critici de gestionat.
Astfel de clienți au făcut achiziții de la tine, dar sunt nemulțumiți de marca sau serviciile tale.
Le puteți găsi prin diverse indicii, cum ar fi plângerile serviciului pentru clienți, oprirea auto-înnoirii pentru clienți, retrogradarea planurilor lor sau recenzii/comentarii negative pe rețelele sociale.
Neacordarea atenției clienților nemulțumiți la momentul potrivit poate duce la o creștere a tarifelor sau chiar la feedback negativ și la publicitate proastă.
De aceea, este important să tratezi corect clienții supărați.
Cum să tratăm clienții nemulțumiți și cum să-i faci fericiți?
Controlează-ți serviciile de vânzări și canalele de comunicare în beneficiul nevoilor tale sau a informațiilor negative.
Cu el, puteți identifica clienții nemulțumiți înainte de a fi prea târziu.
Apoi puteți urmări în mod activ clienții dvs.
Puteți urmări diverse canale de asistență, cum ar fi Live Chat și puteți cere feedback de la clienți. Procedând astfel, rezolvați problema și împiedicați unii clienți ușor nemulțumiți să se transforme în clienți supărați.
Odată ce ați identificat acești clienți, discutați cu ei și înțelegeți reclamațiile și obiecțiile lor. Apoi începeți să le reparați cât mai curând posibil.
Acest pas poate transforma clienții tăi nemulțumiți în clienți repetați.
11. Clienți cu risc
Nu sunt încă pregătiți să plece, dar își semnalează deja dezamăgirea.
Este posibil să-și fi redus abonamentul, să fi făcut mai puține achiziții, să fi contactat echipa de asistență.
Urmăriți semnele de avertizare și reacționați. Nu prea ai timp acum. 16 tipuri de clienți
Puteți identifica din nou acești clienți prin anumite semnale. De exemplu, dacă a trecut mult timp de când s-au conectat sau au folosit serviciile dvs., înseamnă că sunt pe cale să plece.
Cum să tratăm clienții cu risc și cum să-i faci fericiți?
Ar trebui să încercați să contactați singuri acești clienți pentru a afla de ce nu vă folosesc acum serviciul.
Dar trebuie să vă asigurați că nu îi hărțuiți.
Este posibil ca unii clienți să fi luat deja o decizie, dar unii clienți se pot răzgândi în funcție de interacțiunea dvs. cu ei.
Deci merită încercat. Din nou, înțelegeți punctele lor dureroase și faceți tot posibilul pentru a le vindeca.
Afacerea ta nu este construită în piatră; Trebuie îmbunătățit și dezvoltat. Monitorizați-vă canalele de servicii pentru clienți și rețelele sociale pentru orice semne de probleme.
Remediați problemele pe măsură ce apar, nu așteptați. Este mai ieftin să-ți ceri scuze și să oferi niște compensații decât să pierzi un client.
12. Clienți recomandați
Clienții de recomandare sunt clienții tăi fideli care îți trimit marca. Prin urmare, este mai probabil ca aceștia să știe puțin despre munca ta.
În plus, clienții tăi fideli îi vor convinge pe noii clienți să vină la tine. Deci speranțele lor pot fi mari printre voi. Este posibil să fi fost, de asemenea, complet pierduți și să nu fi știut unde să meargă în continuare.
- Cum să tratăm clienții recomandați și cum să-i faci fericiți?
Din nou, creați un plan de integrare clar și cuprinzător pentru acești clienți. Asigurați-vă că îi îndrumați, astfel încât să poată experimenta un proces de integrare fără întreruperi împreună cu dvs.
Clienții recomandați pot fi aici deoarece sunt interesați de anumite produse sau servicii despre care clienții dvs. fideli le-au spus.
Prin urmare, cel mai bine este să discutați cu astfel de clienți și să aflați așteptările lor de la dvs.
- Tipuri de clienți: loiali
Următorul tip de client este Clientul Loial. Există și alte tipuri de personalități ale clienților pe care poate fi necesar să le distribuiți și să le gestionați separat.
13. Clienți fideli
Clienții fideli sunt cei mai buni clienți pentru afacerea dvs. Tipurile de clienți fideli continuă să revină pentru diferite produse și servicii și par să fie influențați de marca dvs. 16 tipuri de clienți
Pe lângă faptul că le păstrați pentru o lungă perioadă de timp, trebuie să înțelegeți ce factori i-au făcut loiali în primul rând.
Sunt aici atâta timp cât vinzi. Nu sunt doar clienți; Sunt oameni fericiți! Buna treaba, multumesc!
Munca ta grea și dăruirea au dat roade. Obținerea loialității clienților într-o piață saturată și aglomerată nu este o sarcină ușoară.
- Cum să tratăm clienții fideli și cum să-i faci fericiți?
Prezentați-vă clienții fideli în studiile dvs. de caz sau obțineți mărturiile lor.
Acest lucru îi va face să se simtă mai valoroși și vă va oferi mai multe dovezi sociale de adăugat pe site-ul dvs.
Conectați-vă cu ei și înțelegeți povestea lor de succes.
Înțelegeți ce le place lor la marca dvs. și ce îi face clienți fideli. Folosiți-le experiențele și încercați să repetați același lucru pentru toți ceilalți clienți.
14. Clienți pe viață
Clienții pe viață sunt cei mai buni tipuri de clienți din toate sferele.
Clienții pe viață sunt clienții tăi obișnuiți, dar și mai bine! Au optat pentru un abonament pe viață la produsul sau serviciul dvs.
Deoarece sunt clienții tăi pe viață, atunci ar trebui să depui toate eforturile posibile pentru a-i face fericiți. 16 tipuri de clienți
- Cum să tratăm clienții pe viață și cum să-i faci fericiți?
Deoarece sunt deja clienții tăi pe viață, este ușor să-i uiți și să te concentrezi asupra altor clienți.
Dar amintiți-vă că aceste tipuri de clienți vă vor aduce o mulțime de clienți noi și PR bun.
Prin urmare, crearea de valoare pentru ei și integrarea lor în comunitatea dvs. îi va face pe clienții voștri de-a lungul vieții să se simtă speciali.
Un alt lucru util de făcut este să-ți educi clienții de-a lungul vieții.
Și spune-le clienților tăi despre programele tale de recomandare și oferă-le un stimulent pentru a-i determina pe alți oameni să te recomande.
15. Clienții Referenți
Clienții care se referă sunt cei care sunt întotdeauna mulțumiți de produsul și serviciile dvs. Ei răspândesc știrile despre marca dvs.
Referirea la clienți este mai bună decât orice strategie de marketing, chiar și la cele plătite. Cuvântul lor este de mare valoare pentru că nu au motive ascunse. Aceasta este cea mai de încredere dovadă socială.
- Cum să tratăm clienții recomandați și cum să-i faci fericiți?
Tipurile de recomandare vor atrage rareori clienți noi. De aceea ar trebui să faci primul pas prin identificarea tuturor celor dispuși să recomande clienți.
Puteți face acest lucru solicitând feedback de la clienții dvs. activi. Dacă primești recenzii pozitive, întreabă-i dacă sunt dispuși să recomande serviciile tale altor persoane.
De asemenea, puteți oferi clienților recomandări anumite stimulente pentru a vă recomanda clienți noi. Acest lucru îi va încuraja să recomande din nou mai mulți oameni la marca dvs. 16 tipuri de clienți
16. Clienții avocați
Avocații sunt tipurile de clienți care sunt de departe clienții tăi cei mai profitabili. Pe lângă faptul că sunt clienți fideli sau pe viață, aceștia sunt și susținători fideli ai mărcii dvs.
Ei vorbesc despre compania ta și serviciile tale cu fiecare ocazie. Și ți-au recomandat deja o grămadă de clienți.
Advocate clienții fac un pas mai departe. Ei răspândesc vestea despre marca dvs., cum ar fi referirea la clienți.
În plus, se angajează în conversații online și reale despre un brand; Îl promovează prin mărturii și studii de caz.
Acest tip de client, avocat și recomandare merită atenția dumneavoastră maximă.
Cum să tratăm clienții avocat și cum să-i faci fericiți?
Păstrați-vă clienții avocat în lumina reflectoarelor cu fiecare ocazie. Folosiți-le pentru studiile dvs. de caz, postați mărturiile lor pe pagina dvs. de pornire.
Acest lucru îi va încuraja să susțină mai mult marca dvs.
Asigurați-vă că nu vă dezamăgiți niciodată clientul avocat cu erori sau probleme legate de serviciul clienți.
Fii mereu prezent pentru ei în timpul călătoriei lor. Și încercați să-i conduceți spre succesul clienților.
Fiecare client trebuie tratat diferit și într-un mod plăcut.
Sunt al naibii de sigur că sfaturile și trucurile menționate mai sus cu privire la diferite tipuri de clienți și cum să-i abordezi și cum să-i faci fericiți ți-au deschis ochii. 16 tipuri de clienți
Acest lucru funcționează mai ales dacă nu te gândești prea mult la distribuirea clienților tăi și la tratarea lor diferită în funcție de personalitățile lor.
Deci de ce întârzii? Începeți astăzi și creați un plan despre cum veți segmenta tipurile de clienți și cum plănuiți să vă ocupați de aceștia.
Amintiți-vă întotdeauna că personalizarea, cel mai bun serviciu pentru clienți, cea mai mare valoare adăugată și concentrarea pe succesul clienților sunt factori cheie în satisfacerea clienților dumneavoastră.
Botrise Chatbot vă oferă o probă gratuită de 30 de zile și vă oferă cea mai bună experiență pentru clienți.
Botrise Chatbot are caracteristici extraordinare. Pentru a afla mai multe despre aceste funcții, vă rugăm să vizitați www.botrise.ro